
בשנה האחרונה אפשר לראות צמיחה של עשרות אחוזים ברכישת רכב חשמלי בישראל. כנראה שהישראלים כבר הבינו שיש דרך לחסוך את עלויות הנסיעה, הטיפולים והתחזוקה של הרכב שלהם.
נסיעה ברכב חשמלי יכולה להיות חסכונית ביותר מ60 אחוזים מנסיעה ברכבי בעירה פנימית.
ביחד עם כניסת הרכב החשמלי חזק בשוק הישראלי, ניתן לראות צמיחה אדירה בביקוש עבור התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי.
אם כבר לחסוך אז כמה שיותר, עמדת הטעינה הביתית היא פתרון הטעינה הזול ביותר לרכב החשמלי.
התקנת עמדות טעינה בבית משותף - האם זה אפשרי?
המון בעלי רכב חשמלי חוששים מביצוע התקנת עמדת טעינה בבית המשותף שלהם, אך החשש לא מוצדק בכלל.
ראשית יש לידע את ועד הבית שהולכת להתבצע התקנת עמדת טעינה בבניין לפי כל התקנות וחוקי החשמל.
לא רק זה יש להסביר שההתקנה מתבצעת ע"י חשמלאי מוסמך ושעלויות הטעינה על חשבונכם בלבד!
יש 2 סוגי התקנות אפשריות בבית משותף, אחת מהן היא חיבור ללוח הציבורי של הבניין. חיבור זה יהיה הזול מבניהם בזכות מרחק קטן בין עמדת הטעינה ללוח החשמל.
אך מצד שני, התקנה מסוג זה מצריכה חיבור של מונה חשמל כדי למדוד את צריכת החשמל של עמדת הטעינה וחיוב הלקוח ע"י ועד הבית.
האפשרות השנייה היא חיבור ללוח החשמל הפרטי של הדייר, אפשרות זו אמנם חוסכת את חיבור המונה ותשלום לפי צריכה לוועד הבית, כך שעלויות הטעינה נכנסות לחשבון החשמל של הדייר.
לרוב התקנות ללוח החשמל הפרטי יהיו יקרות יותר, בגלל מרחק גדול יותר שבו יש למתוח כבל ובעיות נוספות בהעברת הכבל בפיר הביתי.
האם כדאי לבצע התקנת עמדת טעינה בבית?
התקנת עמדת טעינה בבית מעניקה יתרונות רבים למשתמש, יש האומרים שקשה להיות בעל רכב חשמלי ללא עמדת טעינה בבית.
מלבד העובדה שטעינה ביתית זולה בהרבה (בחלק מהמקרים גם בעשרות אחוזים) מטעינה בעמדות טעינה ציבוריות, עמדה ביתית גם תורמת לאיכות חיים ולחיסכון בזמן.
הטעינה של רכב חשמלי בעמדות ציבוריות לוקחת בין 20 דקות לחצי שעה, שלא כמו ברכב בנזין שזמן הטעינה הוא 3 דקות.
עובדה זו מקשה על בעלי רכב חשמלי לפנות 20 דקות בכל פעם כדי לטעון את רכבם, בעלי עמדת טעינה ביתית אינם צריכים לחכות כמעט בעמדות ציבוריות!
עמדת הטעינה טוענת את הרכב במהלך הלילה או זמן השהות בבית, וכך בכל בוקר מתעוררים לסוללה מלאה ומוכנה לנסיעה.
יתרון נוסף, הוא שמירה על הסוללה בטעינה ביתית לאורך זמן. מחקרים מצאו שטעינת הרכב בעמדות ביתיות( מסוג ac) בריאות יותר לסוללה משימוש בעמדות טעינה ציבוריות.
האם כל אחד יכול לבצע התקנת עמדת טעינה בביתו?
כל אדם שברשותו חניה פרטית בטאבו, רשאי כביבול להתקין עמדת טעינה ביתית בחניה שלו.
כמובן שבתנאי שוועד הבית מאשר וההתקנה תהיה אסתטית ונקיה ותתבצע ע"י חשמלאי מוסמך בעל תעודה!
סוג העמדה המותקנת תהיה לפי לוח החשמל (חד פאזי או תלת פאזי) או לפי סוג הרכב.
התקנה בבית פרטי - מה התהליך?
ביצוע התקנה של עמדה בבית פרטי הוא לרוב פשוט יותר ויתבצע בעלויות נמוכות יותר מהתקנה בחניונים או משרדים.
מלבד הצורך במונה שחוסך מאות שקלים, ברוב הבתים הפרטיים לוח החשמל יהיה קרוב מאוד למיקום העמדה ואין צורך בקידוחים ועיקופים.
לפי סקר שוק שערכנו התקנת עמדת טעינה בבית פרטי תעלה בין 1500 ש"ח - ל -2500 ש"ח.
התקנת עמדת טעינה בעסקים. כדאי?
גם בעלי עסקים רבים מבינים שהרכב החשמלי כאן כדי להישאר, ולכן מתעניינים בביצוע התקנת עמדת טעינה בעסק שלהם.
התקנת עמדת טעינה בעסק יכולה להניב אפיק הכנסה צדדי ולתרום לגידול במחזור המכירות.
עסקים עם עמדות טעינה בחצר הסק מושכים אליהם בעלים של רכב חשמלי, מפני שעמדת הטעינה בעסק נותנת פתרונות לבעיית טווח הנסיעה שלהם.
כמובן שזה לא בחינם, העסק מבצע חיוב על טעינה בעמדת הטעינה שלו וכך גם הלקוחות מרוצים וגם בעל העסק.
יתרון נוסף, יכול לבוא לידי ביטוי בתדמית ירוקה יותר לעסק, עסקים שנתפסים כירוקים וידידותיים לסביבה יכולים לפתוח פתח לקהל ייעד נוסף.
האם שווה לקנות כבל טעינה לרכב חשמלי?
לקוחות רבים שואלים האם כדאי לקנות כבל טעינה לרכב חשמלי כדי שאם במקרה יתקעו אז יוכלו להטעין את הרכב שלהם בקלילות יחסית?
אנו קודם כל עונים שבדרך כלל מגיע כבל טעינה לרכב חשמלי מהיצרן עצמו ואו מבעל הרכב אם קונים יד שניה אך לעתים הכבל לא נמסר לכם אז מה נכון לעשות?
בראש ובראשונה להצטייד עם כבל טעינה לרכב חשמלי אחרת אתם לא תוכלו להטעין בקניונים ואו במקומות ציבוריים ובמידה ותתקעו אז מה יהיה על גורל הרכב.
חלק מעמדות הטעינה הציבוריות מכילות כבל מוכן אח רובם אינם מגיעים עם כבל כלל אל שקע בלבד כדי להימנע מוונדליזם שכן ישנם שעוקרים את הכבל בשביל להשתמש בו אחר כך או אין לנו מושג למה.
גם עניין של בטיחות הכבל שלכם נשמר טוב יותר מאשר כבל שהוא מתחבר לכל רכב לכו תדעו איזה נזק הוא עבר והאם לא תקין הוא יכול לשבש את מערכות הרכב.
כמה עולה כבל טעינה לרכב חשמלי?
מחיר כבל טעינה לרכב חשמלי נע בין כ-600 עד 800 ₪.
הכוונה כאן לסוג 2 וגם לסוג הראשון ניתן למצוא אותם בכל חנות שמוכרת מוצרי טעינה לרכבים חשמליים.
הכי מומלץ לקנות כבל טעינה לרכב חשמלי בחברה מסודרת שעוסקת בתחום.
יש לרכוש כבל כזה גם בגלל שאם אתם חונים בבית משותף והנכם לא רוצים שיתחברו אליכם תוכלו לקנות מטען לרכב ללא כבל וכל פעם שתרצו להטעין יש להוציא את הכבל שרכשתם שוב ושוב זה נקרא מטען עם שקע בלבד וללא כבל.
גם בכבל טעינה ישנם פירמות טובות וגם לא ממש ידועות לכן יש להתייעץ עם חברה שיודעת את הכבל שמתאים לרכב שלכם ועומד בכל דרישות הבטיחות והאיכות אל תתפשרו גם ככה הסכומים הם לא ממש גבוהים.
כלומר הפער בין מוצר זול אל מוצר איכותי הוא לעתים כ 100 ₪ לכן העדיפו כבל איכותי ככל שניתן.
סיכום!!
האם שווה לבצע התקנת עמדה לרכב חשמלי בבית משותף אנו חושבים שכן ובכדי לחסוך עלויות עתידיות יש לקנות את הדגמים הבכירים יותר ולא את הזולים ביותר.
הרכבים החשמליים יתחזקו עם השנים ואל לכם להיתקע עם כבל טעינה לרכב עם חשמלי או מטען איטי שלא יבצע את העבודה בזמנים שתרצו.
כמומלצת ומבינה בעולם הרכב החשמלי כמו רבות אחרות בתחום. Charging-point לכן מצאנו את חברת
יש להתקין אך ורק עם חשמלאי מוסמך את העמדת הטעינה בבית משותף או בכלל ולבחור מטען שברשותו שנים רבות של אחריות מחברה מוכרת ולא מחברה סינית בעילום שם שאחר כך אין לה חלקים לתקן לכם את העמדה.
הכתבה נכתבה בעזרת איתן צדקה וחברת צארגינג פויינט