הרב מרדכי אליהו זצ"ל
הרב מרדכי אליהו זצ"לצילום: פלאש 90

ארגון "הצלה ללא גבולות" (הצלה יו"ש) יוצא בימים אלה בקמפיין גיוס המונים לרכישת טרקטורון בימבולנס להצלת חיים עבור תושבי השומרון, שיוקדש לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד, שנרצח בצומת תפוח בשומרון בפיגוע לפני 9 שנים.

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ומרבני הציונות הדתית, פרסם סרטון לקראת גיוס ההמונים בו הוא קורא לציבור להיות שותפים בתרומה לרכישת טרקטורון ההצלה, שיסייע בהצלת חיים בשומרון. בסרטון מספר הרב אליהו כי הוא מכיר מקרוב את ארגון "הצלה ללא גבולות" ואף הכיר באופן אישי את אביתר בורובסקי הי"ד, שהיה תלמיד בישיבה בצפת ואף התגורר בצפת כאברך לאחר חתונתו.

היו שותפים בתרומה לרכישת בימבולנס ובהצלת חיים בשומרון >>

אריה לוי מארגון "הצלה ללא גבולות" סיפר כי את הקמת הארגון יזם לא אחר מאשר הרב מרדכי אליהו זצ"ל. "יום אחד הייתי בפגישה אישית אצל הרב אליהו, שזכיתי להיות מאד מקורב אליו, ונכנסו אנשים שסיפרו על פיגוע בשומרון. באותו מקרה קשה הפצועים לא קיבלו עזרה ראשונה רק כי באותם ימים לא היה ארגון הצלה שפעל בשומרון. הרב אליהו הסתכל אלי והטיל עלי את המשימה. הוא אמר לי "אין ארגון, אז תקים". כך קם בעצם ארגון הצלה יו"ש", סיפר לוי.

חבריו ומשפחתו של אביתר הי"ד בחרו להנציחו דווקא במקום בו נרצח, במרכז השומרון ובמקום בו נגדעו חיים – להציל חיים לזכרו.

מיזם גיוס ההמונים יאפשר לרכוש טרקטורוני הצלה לזכרו, שיאפשרו למתנדבי ארגון "הצלה ללא גבולות" בשומרון להגיע לכל נקודה, גם כאלה שאמבולנס רגיל לא יכול להגיע אליהם ולהעניק טיפול עזרה ראשונה.

טרטוקורן הבימבולנס יירכש בעלות של 500,000 ₪ כולל ציוד חירום, אלונקה מתקפלת לתנאי שטח וטכנולוגיה חדישה מצילת חיים. מדובר בכלי רכב משוכלל וחדיש שיוכל להגיע לכל נקודה באזור מרכז השומרון, לגבעות המרוחקות ולהיאחזויות בנקודות התיישבות שאמבולנס גדול אינו יכול להגיע אליהם להעניק טיפול עזרה ראשונה.

היו שותפים בתרומה לרכישת בימבולנס ובהצלת חיים בשומרון >>