תורמים דם בבנק הדםבאדיבות המצלם

חמישה בחורי ישיבה נסעו הבוקר (שלישי) במיוחד למרכז הרפואי שיבא-תל השומר, זאת במטרה לתרום דם באמצעות טפסים עליהם כתוב "אב" ו"אם".

כזכור, תורמי דם רבים, בהובלת מספר ישיבות בציונות הדתית, הודיעו שיפסיקו לתרום דם בעקבות ההחלטה לשנות את טפסי הדם של מד"א כך שיהיה כתוב בהם "הורה 1" ו"הורה 2" במקום "אב" ו"אם".

לאחר מספר שבועות, ובעקבות החרם, הוחלט לשנות את הטפסים ולהשמיט מהם כל התייחסות להורי התורמים, כך שעתה אין בהם כלל שימוש במושגי "הורה 1" או "אב" ו"אם". גם כעת החרם על תרומות הדם נמשך, כשהמחרימים דורשים להחזיר את טפסי הדם של מד"א לנוסח המקורי המציין את שורת "ארץ לידת 'אב' ו'אם'".

בחורי הישיבה שמעו על המחסור במנות דם, והחליטו לנסוע לבנק הדם, שם משתמשים עדיין בטפסים הנושאים את שורת "ארץ לידת אם" ו"ארץ לידת אב".

"קיבלנו את ההודעות של מד"א על המחסור החמור בתרומות הדם והחלטנו מיוזמתנו להוציא רכב ולנסוע לבנק הדם בתל השומר כדי לתרום דם", מסר תלמיד הישיבה אוראל אדרי. "רק שמה עוד לא שינו את הטפסים והם נשארו רגילים עם אבא ואמא. מד"א היקרים, אנחנו נורא רוצים לתרום לכם דם, אנחנו מוכנים להשקיע בשביל זה. תחזירו לנו את הטפסים המקוריים ונתרום לכם בכל מקום".

טופס תרומת דם עם "אב" ו"אם"
טופס תרומת דם עם "אב" ו"אם"צילום: באדיבות המצלם