Meta העולמית משיקה את Facebook Reels בישראל – הסרטונים הקצרים מהאינסטגרם, שהפכו לפורמט התוכן הצומח ביותר בפלטפורמות של החברה, יהיו זמינים מעתה גם בפייסבוק. הכלי החדש יורחב לכ-175 מדינות, ביניהן ישראל, ויהיה זמין במכשירי iOS ואנדרואיד.
מעתה, ניתן יהיה ליצור קטעי Reels ולצפות בהם בפיד, בקבוצות ובחלונית ה-Watch של פייסבוק. אנשים יוכלו לעקוב אחר יוצרי התוכן ישירות מתוך קטעי הוידאו, לעשות לייקים, להגיב ולשתף את הקטעים השונים.
במקביל, החברה חושפת שורת כלים ליוצרי תוכן, שיאפשרו להם להפיק רווחים מהעשייה שלהם, לבטא את היצירתיות שלהם בצורות חדשות ולצפות בקטעי ה-Reels בדרכים שונות.
דרכים חדשות להרוויח כסף
ביולי האחרון Meta הכריזה כי תשקיע מיליארד דולר ביוצרי התוכן שפועלים בפלטפורמות, לרבות תכנית בונוסים ייחודית ליוצרי Reels - שמשלמת ליוצרי תוכן שעומדים בקריטריונים עד 35,000 דולר מדי חודש עבור הצפיות בקטעי ה-Reels שלהם. כעת, החברה מתכננת להרחיב את תכנית הבונוסים למדינות נוספות, על מנת שעוד יוצרים יזכו לתגמול על התכנים שלהם.
בנוסף, החברה בונה כלי מונטיזציה חדשים עבור Facebook Reels, שיאפשרו ליוצרי התוכן לחלוק ברווחים שמתקבלים ממודעות ולזכות לתמיכה מהמעריצים שלהם.
עם השקת Facebook Reels ברחבי העולם, החברה מציגה שורת כלים שיעזרו ליוצרים לשדרג את הסרטונים שלהם. הכלים החדשים כוללים:
- רמיקס - יוצרים יוכלו להציג את הסרטון שלהם לצד קטע Reels קיים ולייצר סרטון משותף.
- קטעי Reels ארוכים – ניתן יהיה ליצור סרטונים באורך של עד 60 שניות.
- טיוטות – בקרוב יוצרים יוכלו לשמור את הסרטונים שלהם כטיוטה, מבלי למחוק אותם או לפרסם אותם.
- כלי חיתוך – יוצרים שמקליטים סרטונים ארוכים או מצלמים סרטוני לייב יוכלו לחתוך את הקטעים שלהם בקלות ולהתנסות בפורמטים חדשים.
סרטוני וידאו מהווים קרוב למחצית מהזמן שאנשים גולשים בפייסבוק ובאינסטגרם כיום, והחברה ממקדת את מאמציה בקטעי ה-Reels – במטרה להפוך אותם לכלי הטוב ביותר עבור יוצרים שרוצים להגיע לקהלים חדשים, להתחבר לצופים ולהרוויח כסף. לצד זאת, Meta מסייעת לאנשים למצוא תוכן רלוונטי ומבדר בקלות ובמהירות, וממשיכה לפתח אפשרויות חדשות גם בתחום זה.