בני גנץ
בני גנץצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי יומיים סוערים ומטלטלים, ראש הממשלה נפתלי בנט יציג מחר (חמישי) לראשי מפלגות הקואליציה פשרה בנושא הפנסיות התקציביות של אנשי הקבע בצה"ל.

לפי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, בנט יציע שהחוק יעבור בקריאה ראשונה בכנסת, ולאחר מכן יתקיים דיון מחודש בפרטיו לקראת העברתו בקריאה שנייה ושלישית. עם זאת, לא ברור אם המפלגות השונות יקבלו את ההצעה.

העימות הנוכחי בקואליציה הגיע בעקבות דרישתו של שר הביטחון ויושב ראש כחול לבן, בני גנץ, לאשר בכנסת את תוספות הרמטכ"ל לפנסיות התקציביות של קציני צה"ל. גנץ איים להחרים את ההצבעות – ואתמול אף מימש את האיום, תוך שהוא מאשים: "גורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט-ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה".

בנט מעוניין להביא את הפרשה הזו לסיום, ועל כן יכנס מחר את ראשי מפלגות הקואליציה. הוא צפוי להציע להם פשרה: חוק הפנסיות יעבור תחילה בקריאה ראשונה, ואחר כך ניתן יהיה לדון באופן מעמיק יותר בפרטיו ולבצע שינויים במידת הצורך. עם זאת, גם הפשרה צפויה להיתקל בקשיים, שכן העבודה ומרצ דורשות שגנץ יצהיר מראש שהחוק עשוי להשתנות, ולא להסתפק רק בדיון.

מן העבר השני גנץ לא מוכן להתחייב לכך, ומעוניין לספק תשובות לבג"ץ – שדרש הבהרות בסוגיה.

נציין כי החרם של גנץ נמשך גם היום, והקואליציה הפסידה פעם אחר פעם בהצבעות.