הרב שלמה בקשט
הרב שלמה בקשטצילום: הקהילה היהודית באודסה

הקהילה היהודית באודסה שבאוקראינה היה אחת הראשונות לסבול מהמתקפה הרוסית ובתוכה גם 250 הילדים המתגוררים בבית היתומים בעיר.

הרב שלמה בקשט, מנהל בית היתומים סיפר ל-103FM על המצב. "יש לנו המון דאגות כרגע, אני בקשר עם כל חברי הקהילה אנחנו לא יודעים מה יהיה בהמשך, אבל הילדים האלה - הם הסלע שיושב על הלב. יש לנו פה ילדים עם סיפור קשה מאוד. ילד שאמא שלו זרקה אותו בפח הזבל או ילד עם הורים נרקומנים. הסיפורים מזעזעים וכולם בלב שלנו".

על מבצע הוצאת היתומים למקום בטוח הסביר, "כרגע כולנו עולים על אוטובוסים אבל לא יודעים לאן נוסעים, המבצע הוא מורכב ולא לגמרי בטוח. הכנו מזון ותרופות לתקופה מספיק ארוכה, וסוגים שונים של מקומות מפלט, כי אין מקום אחד שיכול להכיל את כולנו. ההחלטות מתקבלות תוך כדי תנועה, הכל קורה מהרגע לרגע. הדברים מורכבים מאוד, אנחנו בקשר עם הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל ברמה הכי גבוהה".

לשיחה הצטרפה בתו שירה בקשט, העובדת איתו, ושיתפה במצב הילדים: "המצב לא פשוט, אנחנו מנסים להרגיע את הילדים - הם שמעו פיצוצים ונבהלו. לקטנים אמרנו שהולכים לטיול. כל הזמן אמרנו להם שאנו לא עוזבים אותם, וזה הדבר הכי חשוב. אמרתי לבנות לפחות 10 פעמים שלעולם לא אעזוב אותן. מדובר בילדים מגיל 0 ועד לימודי האוניברסיטה, כולם אצלנו. היתמות מלווה בכל גיל, חרדת נטישה פתאום עולה בחזרה".

היא הוסיפה, "כבר חודש אנחנו מתכוננים מבחינה לוגיסטית למה שקורה עכשיו. קר מאוד כאן, אז לקחנו את הבגדים הכי חמים שיש ואת כל האוכל שהכנו".

לעזרת יהודי אוקראינה הקליקו כאן>>>