בדרך לישראל: מסע חילוץ מורכב מאוקראינה לפולין

במבצע מורכב של הסוכנות היהודית, ולאחר תהליך מורט עצבים של 16 שעות, קבוצה ראשונה של עולים מאוקראינה עברה היום (26.02) לפולין.

העולים יקלטו בדיור זמני בבית מלון סמוך לעיר ורשה בסיוע הסוכנות היהודית, הודות לתרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה וקרן היסוד. שם הם ישהו עד להטסתם ארצה במהירות האפשרית ביחד עם הקרן לידידות. עם הגעתם לישראל יקלטו העולים בדיור זמני שיוכן עבורם, באמצעות משרד העלייה והקליטה.

יו"ר הסוכנות היהודית בפועל יעקב חגואל והמנכ"לית אמירה אהרונוביץ הודיעו היום, במקביל להודעה של משרד החוץ על פריסת צוותים במעברי גבול, על היערכות של הסוכנות היהודית לפתיחה של שש נקודות עליה במעברי הגבול של אוקראינה עם ארבע מדינות – פולין, מולדובה, רומניה והונגריה - כדי לסייע באופן מיידי לגלי העלייה הצפויים לישראלים על רקע ההסלמה הביטחונית במדינה, זאת בתיאום עם נתיב, האמון על הנפקת אשרות עליה לישראל ועם משרד החוץ. עד כה פעלה הסוכנות היהודית מתוך נקודת עליה מרכזית שנפתחה בלבוב בעקבות המצב וממנה גם חולצה היום בסיוע שליחי הסוכנות היהודית קבוצה ראשונה של עולים שהגיעה לפולין.

בעקבות החלטת משרד החוץ, עברו היום שליחי הסוכנות היהודית לפעול בצד הפולני של הגבול. משם הם יעברו מדי יום את הגבול לאוקראינה יחד עם הצוותים הדיפלומטיים של מדינת ישראל, על מנת להמשיך ולסייע ליהודי אוקראינה שמבקשים לעלות ארצה בהתאם לאשרות עלייה שיונפקו על ידי נתיב. הסוכנות היהודית צופה עליה משמעותית בעקבות ההסלמה ולכן היא נערכת באופן מיידי לתגבר את נקודות העלייה שיפתחו בכוחות נוספים.

במקביל נערכת הסוכנות היהודית לקליטה של העולים בדיור זמני בבתי מלון במדינות השכנות לאוקראינה, בסיוע תרומות של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, קרן היסוד ותורמים נוספים מרחבי העולם.

בסוכנות היהודית צופים לעלייה משמעותית בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני ונערכים לתגבר באופן מיידי את הכוחות בשטח שיטפלו בעולים עד הטסתם לישראל.

בסוכנות היהודית עובדים בתיאום עם הקרן לידידות, שתסייע בהטסת העולים לישראל ועם המשרד לעליה וקליטה, שמסייע לעליה ושמטפל בקליטת העולים במתקנים זמניים בארץ.