מנור סולומון במדי שחטאר
מנור סולומון במדי שחטארצילום: רויטרס

אחרי 29 שעות בדרכים, הצליח כוכב נבחרת ישראל בכדורגל ושחקנה של שחטאר דונייצק האוקראינית, מנור סולומון לברוח מהתופת באוקראינה ולהגיע למדינה בטוחה בדמותה של פולין בדרכו חזרה לישראל.

עם הגעתו לפולין, סיפר סולומון שנחשב לכוכב הגדול ביותר של הכדורגל הישראלי ולאחרונה היה מועמד לעבור לקבוצות גדולות בכדורגל האירופי, על מה שעבר מרגע שהתעורר לקול פיצוצים בקייב ועד להגעתו לפולין.

"ביום חמישי לפנות בוקר התעוררתי מקול פיצוצים ואזעקות. מיד יצרתי קשר עם הקבוצה והחברים שלי מקייב. אחרי שהבנתי שאני צריך לדאוג לעצמי ושלקבוצה אין הרבה מה לעשות, החלטתי לצאת לדרך ובשעה 18:30 אסף אותי נהג אוקראיני של חבר. הדרך הייתה ארוכה מאוד, פקקים מטורפים ופאניקה של אנשים בורחים, חוקי התנועה היו בגדר המלצה וכל תחנות הדלק היו מפוצצות.

"אחרי יותר מ-15 שעות של נסיעה קשה, הנהג הוריד אותי ליד הגבול עם פולין בתקווה שאצליח לעבור".

סולומון סיפר כי גברים אוקראינים צעירים לא מורשים לצאת מהמדינה, זאת בשל הצורך בהם ללחימה מול הצבא הרוסי.

בגבול נאלץ סולומון לחכות לא פחות מ-13 שעות נוספות. "בגבול היה כאוס גדול ועשרות אלפי אנשים, נשים וגברים עם משפחות ותינוקות בוכים עומדים עם מזוודות בקור מקפיא, בחוסר ודאות גדול. כשראיתי שהתורים לא מתקדמים ושאני תקוע במקום, הבנתי ששום דבר לא תלוי בי ורק חיכיתי לרכב הצלה ישראלי שאולי יצליח לחלץ אותי".

"אחרי יותר מ10 שעות של עמידה בתורים עם מזוודות בתוך המון של אנשים, הגיע הטלפון שחיכיתי לו ולשמחתי נכנסתי לרכב שהיתה בו עוד משפחה ישראלית שחולצה, וביחד עברנו את הגבול. תודה ענקית לכל מי שניסה בכל הכוח לעזור לי, מעריך את זה מאוד".

לסיכום כתב סולומון, "ליבי עם האנשים שעדיין שם ולא מצליחים לעבור, הלוואי והייתי יכול לעזור. מתפלל עבור כל הישראלים, חבריי לקבוצה והאזרחים הנמצאים באוקראינה להצליח לצאת מהמדינה ומקווה שהסיטואציה הקשה והמורכבת תסתיים בקרוב".