אוהדי צ'לסי
אוהדי צ'לסיצילום: רויטרס

מחיר המלחמה. רומן אברמוביץ', איש העסקים היהודי-רוסי, הודיע כי הוא מעביר את הבעלות על הקבוצה בראשה הוא עומד במשך 20 השנים האחרונות, צ'לסי האנגלית, לנאמן.

אברמוביץ' שכאמור עמד בראשות המועדון האנגלי במשך 20 השנים האחרונות ואיתה זכה בשלל הישגים, האחרון שבהם אליפות אירופה בכדורגל בעונה שעברה, נחשב למקורב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

בשל התוקפנות הרוסית והפלישה לאוקראינה מצידו של פוטין, באנגליה שקלו בימים האחרונים להטיל סנקציות נגד מקורבו של פוטין, אברמוביץ' ונגד המועדון בראשו הוא עומד ונדמה כי זהו עניין של זמן עד שזה יקרה כאשר אנגליה נחשבת לפעילה ביותר נגד הפלישה הרוסית.

בימים האחרונים דווח בכלי התקשורת באנגליה כי נשקלת האפשרות לשלול מאברמוביץ' כניסה למדינה ושהות בה, זאת כאמור בשל קרבתו לנשיא רוסיה, פוטין.

המלחמה היא שהביאה את אברמוביץ' להודיע הערב (מוצאי שבת) על כך שהוא הולך אחורה ומעביר את זכויות הניהול לנאמן מטעמו, אך ההערכות הן כי מדובר בצעד מניעתי כדי שהקבוצה בראשה הוא עומד לא תינזק וצ'לסי לא תעמוד באמת למכירה.

בהודעה מטעם אברמוביץ' באתר הרשמי של צ'לסי נכתב: "במהלך 20 השנים שלי כבעלים של צ'לסי, תמיד ראיתי את תפקידי כאפוטרופוס של המועדון, שתפקידו להבטיח שנהיה מצליחים ככל שנוכל וכמו שאנחנו היום, כמו גם לבנות לעתיד, תוך כדי הפגנת ערכים חיוביים בקהילה שלנו".

"תמיד קיבלתי החלטות כשטובת המועדון לפני הכל. אני נשאר מחויב לערכים האלה. זו הסיבה שאני נותן היום לנאמנים של קרן הצדקה של צ'לסי את הניהול והטיפול של המועדון. אני מאמין שכרגע הם נמצאים בעמדה הטובה ביותר לדאוג לאינטרסים של המועדון, השחקנים, הצוות והאוהדים".