הסימפונית ירושלים
הסימפונית ירושליםצילום: אבינה גולן

החודש מתקיים בדובאי פסטיבל המזרח התיכון הסימפוני, שימשך במהלך חודש מרץ בהצגה של CMDI Group בשיתוף SAMIT Event Group, ובתמיכת הקרן האירופית לתמיכה בתרבות.

בהמשך לחנוכתו המוצלחת ביותר בשנת 2021, הפסטיבל מבטיח שנה שנייה של יצירת מוזיקה ברמה עולמית עמוקה, שכן היא מקדמת בברכה אמנים ידועים רבים למזרח התיכון מכל רחבי העולם.

הסימפונית ירושלים מגיעה לארבעה קונצרטים מיוחדים בין התאריכים 7-10.3 שיתקיימו בתיאטרון קניון האמירויות ובאופרה בדובאי בהשתתפות סולנים מהשורה הראשונה בעולם: הויולן דיוויד קרפנטר, זמרת הסופרן היבלה גרזמבה, הכנר קריסטוף בראטי, והכנרית קלואי הנסליפ שתסגור את הפסטיבל עם קונצרט סיום חגיגי בערב בל יישכח בניצוחו של מאסטרו דמיטרי יבלונסקי.

האופרה של דובאי, נפתחה ב- 31 באוגוסט 2016 היא חלק מרובע האופרה בתוך מרכז העיר דובאי, המרכז לאומנויות הבמה עם 2000 מושבים תוכנן על ידי יאנוס רוסטוק מאטקינס, ומשתרעת על 1700 מ"ר, וניתן להמיר אותו לתיאטרון מסורתי, אולם קונצרטים, אולם אירועים או חלל תצוגה.

האולם מארח מופעים ברמה עולמית של האופרות הטובות ביותר בדובאי, כאשר הזמר האמירתי הראשון שהופיע באופרה של דובאי היה חוסיין אל ג'אסמי ב- 10 באוקטובר 2016, ובתוך פחות מ -4 שנות פעילות, האופרה של דובאי זכתה במספר פרסים נחשקים.

"אנו מתרגשים ונרגשים לקראת סיור קונצרטים בדובאי" אמר עופר אמסלם, מנכ"ל התזמורת הסימפונית, "סיור במסגרת פסטיבל המזרח התיכון סימפוני, שמסמל עוד אבן דרך בשיתוף הפעולה בין ישראל לבין האמירויות וציון דרך חשוב של התזמורת הסימפונית ירושלים שמוזמנת להופיע עם סולנים בעלי שם בינלאומי".