עידן רייכל
עידן רייכלצילום: ברצי גולדבלט

את השיר 'מכל הכוכבים בלילה' עידן רייכל בכלל לא כתב בשביל עצמו. אף על פי שהוא ואייל גולן מעולם לא הקליטו או הופיעו ביחד, מהרגע הראשון שבו הוא התחיל לכתוב את השיר, בשיתוף אבי אוחיון, היה לו ברור שהשיר נועד לאייל, שהוא ידע להפוך אותו לשלו.

"בטייק שירה אחד" סיפר רייכל לפני קצת יותר משנה כשהשיר יצא, "בלתי נשכח, כמעט מוקלט כסקיצה, ונגיעות קלות בלבד של פסנתר- שמשאירות את אייל ‏חשוף לגמרי, ריגשית וקולית - הסתיימה אחת ההקלטות המרגשות שחוויתי".

"זמר, שר מהלב. בלי הפקה מתוחכמת, בלי עיבוד מורכב, בלי פירוטכניקה וגימיקים. ‏זמר שר ומגיש שיר, כמו שרק מעטים מגדולי הזמרים בארץ ובעולם יכולים. ‏באולפן, כשמשתיקים את הפסנתר - השירה של אייל מהפנטת באותו אופן. גם לבדה. ‏והפסנתר רק צובע, אווירה, לילה. מכל הכוכבים".‏

מאז חלפה שנה, וביום האהבה האחרון קיבל רייכל פנייה מרגשת במיוחד מזוג מקסים שסיפר לו שהם מתחתנים בקיץ הקרוב לאחר שהחתונה נדחתה עקב משבר הקורונה. "הם סיפרו ששמעו באחת מההופעות ביצוע שלי לשיר "מכל הכוכבים בלילה", הרגישו שזה השיר שאיתו הם רוצים להיכנס לחופה ושאלו אם יש גרסה מוקלטת שלי" הוא מספר.

"אז כמובן שכבר באותו הערב נכנסתי לאולפן להקליט ביצוע מיוחד והחלטתי לשתף אותו עם כולכם.. לכל האוהבים, לכל המתחתנים ושרק נדע רגעים של אושר, תיהנו".

'מכל הכוכבים בלילה' הוא שיר אהבה שמספר על העליות והמורדות בחיים האלה., אולי בכל דרך משותפת של זוג.‏ ובסוף היום, ממש בסופו, ההכרה והתודה - שנינו זה בית.

‏"בתקופה האחרונה אנחנו חיים ברכבת הרים רגשית ברמה הלאומית והאישית כאחד" הסביר אייל גולן בזמנו את פשר החיבור, "חווים טלטלות בעולמנו התרבותי, איש איש ‏אמונתו ואומנותו,‏‎ ‎כמו גם בעולמנו האישי, הפרטי. מחלקנו הולידו‎ ‎הצריבות של התקופה מקומות חדשים וחבויים‎.‎ מפה לעיתים נולדת ‏יצירה. ואז הגיע רייכל".

"לראשונה מזה 20 שנה אני גאה לחבור בשיתוף פעולה מיוחד במינו עם אחד היוצרים הגדולים, הגאונים ‏והמוכשרים שידע עולם המוסיקה בארץ ובעולם, שעורר בי השראה ועוצמה, שלא חוויתי‎ ‎מעולם, כבר מהרגע הראשון שנפגשנו. ‏ מעין קסם שלא ניתן לתאר במילים".

"יחד עם אבי אוחיון המופלא חיבקו אותי לתוך יצירת מופת שכולה ניקיון ושקט, להם אנו כה ‏זקוקים עכשיו, דווקא עכשיו. ואני, ששיריי הם לחמי, צימצמתי את נוכחותי לשקט הזה, בתקווה שיביא מזור לנפשכם".‏‎ ‎

"אם נעצום את ‏העיניים ונאזין לשקט" סיכם גולן, "אולי נמצא קולות אחרים בתוכנו, שיאפשרו לנו לנשום,‏‎ ‎להיות חזקים ולהמשיך הלאה בכוחות מחודשים"‎.‎