תזמורת הבארוק
תזמורת הבארוקצילום: יחצ

לאחר הפסקה של שנה, בתזמורת הבארוק ירושלים ממרקים את כלי הנגינה לקראת פסטיבל לכבוד יום הולדתו של באך שחל ב-21 למרץ. הפסטיבל - ביוזמתה, הפקתה וביצועה של תזמורת הבארוק ירושלים - מעמיד את עיר הבירה בשורה אחת עם ערים ברחבי העולם המציינות את יום הולדתו של המלחין הדגול, וחושפת את הציבור בירושלים ואת התיירים העולים אליה לאספקטים שונים מיצירותיו ומהיצירות המושפעות ממנו, בשלל קונצרטים בביצוע תזמורת הבארוק ירושלים ומוזיקאים אורחים מהעולם ומהארץ, לצד אירועים חינמיים ובהם תערוכה מבית באך באייזנך, קונצרטים יוצאי דופן שינוגנו בפעמוני המגדל של ימקא ועוד.


במרכז הפסטיבל השישי, שיתקיים בין ה-9 ל-29 במרץ 2022, יעמוד ביצוע היסטורי ליצירתו האלמותית של באך - "מתיאוס פסיון", שתבוצע תחת שרביטו של המנצח ונגן הוויולה דה גמבה פיליפ פיירלו עם שלל סולנים מהארץ ומהעולם: קרן מוצרי (הולנד-ישראל), תהילה ניני-גולדשטיין (גרמניה-ישראל), סופרן, שקד בר ושירה רז, אלט, ריכרד רש (גרמניה), איתמר הילדסהיים, טנור ותומאש קראל, יאיר פולישוק ולידור מסיקה (צ'כיה-גרמניה), בריטון.

הפסטיבל יציג לקהל הרחב, לראשונה בישראל, ביצוע בכלים היסטוריים של כל כרכי הפסנתר המושווה מאת באך בפרויקט רב ממדים בו ישתתפו 12 נגני צ'מבלו, פסנתר פטישים וכלי מקלדת היסטוריים נוספים מהארץ ומהעולם. הקונצרט, שיהיה מעין מרתון ארוך, ייתן לקהל הזדמנות חד פעמית לחוות את האוסף המרהיב הזה ולהכיר את עולם המקלדת בתקופתו של באך. הפסטיבל בירושלים, תל אביב, חיפה ונס ציונה.