אצטדיון סמי עופר בחיפה
אצטדיון סמי עופר בחיפהצילום: החברה הכלכלית חיפה

אחרי זכיה באליפות המדינה בכדורגל לאחר עשור וכשהיא בדרך לאליפות שניה ברציפות, אמש (ראשון) עשתה מכבי חיפה צעד נוסף בדרך להפיכתה לאימפריה וראשון מסוגו לקבוצת כדורגל ישראלית.

היה זה עם אישור מועצת העיר ודירקטוריון אצטדיון סמי עופר, על הקמת מוזיאון כדורגל שינציח את רגעיה הגדולים וההיסטוריים של הקבוצה הירוקה מהכרמל.

ההסכם להקמת המוזיאון ייחתם בקרוב ע"י נשיא המועדון יעקב שחר, ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש-רותם, יו''ר חברת האצטדיון, איתמר צ'יזיק, שבתפקידו הקודם כמנכ''ל מכבי חיפה היה ממובילי הרעיון ומנכ"ל אצטדיון סמי עופר, ליאור פרי.

המוזיאון הירוק ימוקם בקומה השלישית באצטדיונה הביתי של חיפה וישתרע על פני כ- 750 מ''ר. הוא יכלול מיצגים היסטוריים ומרגשים לצד טכנולוגיה מתקדמת וחוויה אינטראקטיבית.

באי המוזיאון יוכלו ליהנות מסיורים מושקעים ומלאי הפתעות באזורים הנחשבים ביותר באצטדיון, חדר ההלבשה של הקבוצה הבוגרת וכר הדשא. כמו כן יפעיל המועדון תכנית ביקורים וסיורים מיוחדת לתלמידים ובני נוער, אשר יותאמו לתכני משרד החינוך תוך מתן דגש על דו קיום, קבלת האחר, השקעה ומוביליות למצוינות, פיתוח הדמיון ועוד.

לשם הקמת המוזיאון, המועדון מינה צוות מיוחד לפרויקט בראשות רועי שני ושכר את חברת "דיסקין", המתמחה בהקמת מוזיאונים בישראל ובעולם. הצוות המשותף ביקר בשנים האחרונות במוזיאוני הכדורגל והספורט הנחשבים ביותר ביבשת: ארסנל, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, פורטו, ההתאחדות האנגלית, וימבלדון לטניס, ברצלונה, דורטמונד, מינשנגלדבך וההתאחדות הגרמנית, למד ושאב רעיונות למוזיאון הנרקם.

לטובת הפרויקט רכש המועדון את הזכויות על ארכיון העיתונות הנרחב של ההיסטוריון, איציק הברמן, אשר ייקח חלק בצוות ההקמה. בנוסף נרכשו הזכויות על התשלילים והתמונות של הצלם החיפאי האגדי, אמיל "מימל" ירון ז''ל. מימל יזכה להנצחה במוזיאון, באמצעות עשרות אלפי התמונות אשר מתעדות את ההיסטוריה של מכבי חיפה.

הפרויקט, בהשקעה של מיליוני שקלים, יכלול בנוסף חנות דגל למוצרי הקבוצה. הפתיחה המרגשת צפויה בעוד כשנה וחצי.

מנכ''ל המועדון, אסף בן דב, מי שהוביל את הפרויקט מול העירייה, אמר לאתר הרשמי: "עבורי זה יום מרגש. עמלנו רבות לשם כך. העבר שלנו גדוש בחוויות, אנחנו חווים הווה מרגש ובעתיד חשוב לנו שהדורות הבאים, לא רק אוהדי מכבי חיפה, יחוו את ההיסטוריה שלנו כמועדון ספורט מוביל. המוזיאון הינו נדבך חשוב בהנחלת וקידום תרבות הספורט בישראל. זה גם המקום לציין את ראש העיר חיפה, ד''ר עינת קליש-רותם, אשר שמה לה למטרה לקדם את התרבות בעיר בכלל ואת תרבות הספורט בפרט. תמיכת העירייה בפרויקט המוזיאון ונכונות חברת האצטדיון לסייע בכל הפרטים, היו חשובים מאין כמותם ואנו מודים להם על כך".

נשיא המועדון, יעקב שחר, אמר לאתר הרשמי: "השנה נציין 30 שנות בעלות על מועדון כדורגל מכבי חיפה וזו מתנה נפלאה למכבי חיפה, לאוהדים ולעיר. אני מודה לכל מי שתרם את חלקו להגיע להחלטה זו".