המסע
המסעללא קרדיט

לאחר שנתיים בהן לא ניתן היה לקיים את מסע בני המצווה לישראל בשל נגיף הקורונה יצא השבוע מסע בן שבוע ימים בו משתתפים למעלה מ-120 ילדים וילדות בני 12-13.

מטרת "מסע בני המצווה" הוא להכיר לנערים את ארץ ישראל, עליה למדו ושמעו במסגרות השונות שמפעיל "מרכז רבני אירופה" (rce) יחד עם "איגוד הארגונים היהודיים באירופה" (EJA).

במסגרת המסע אותו מקיים ארגון "מורשה" של "מרכז רבני אירופה", יבקרו הילדים בשורה ארוכה של אתרים ברחבי הארץ ויחוו את ארץ ישראל ברגליהם.

שיאו של המסע יהיה מתן זוגות תפילין לבנים ופמוטות להדלקת נר שבת לבנות, אותם יקבלו בטקס מרגש שיערך ביום חמישי השבוע ברחבת הכותל המערבי בסיוע "הקרן למורשת הכותל", בראשות הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, בהשתתפות רבנים נוספים ואישי ציבור נכבדים.

מדובר בשבוע גדוש אירועים, אטרקציות וטיולים ל-120 נערים, שמגיעים מהמדינות הונגריה, צרפת, אסטוניה, ספרד, בלגיה, גרמניה והולנד, חלק מהם ממשפחות שאינו יודעות דבר על היהדות.

אנשי 'מרכז רבני אירופה' שבאגף 'מורשה', בהנהלתו של סמנכ"ל "מרכז רבני אירופה" הרב יוסי ביינהקר, פועלים בקרב קהילות יהודיות ובפרט קהילות קטנות באירופה.

המטרה היא להביא לתגבור הזהות היהודית לילדים וילדות שלא זוכים לחוש שבת או ימי שבוע כמו יהודים, כיוון שאינם מתגוררים בסביבה יהודית.

פרויקט הדגל הוא המסע שמסכם לימוד נושאים יהודיים. זו השנה ה-13 בה מתקיים הפרויקט המיוחד שבנוסף לסיורים ולאטרקציות, נערכות בו גם פעילויות חינוכיות-חברתיות.

את הנערים והנערות מלווים הרבנים מהקהילות היהודיות בערי המוצא שלהם ונשותיהם. לאורך כל הביקור יהיה צמוד לכל קבוצה מדריך הדובר את שפתה. בנוסף לסיורים ולאטרקציות, יערכו גם פעילויות חינוכיות-חברתיות. תוכנית המסע, שנועד לחזק את הזיקה של הנערים לארץ ישראל, נבנתה באופן שבו לכל אורך המסע יש דגש רב על מה יכולים הנערים והנערות לקחת מהחוויה להמשך חייהם.

יו"ר "מרכז רבני אירופה", הרב מנחם מרגולין, ציין: "הילדים חוגגים בארץ ישראל את כניסתם לעול המצוות. המסע בארץ ישראל טווה בליבם של הילדים את הקשר לתורה, ארץ ישראל והקב"ה".

מנכ"ל "מרכז רבני אירופה", הרב אריה גולדברג, אמר: "מטרת מסע זה לחבר את הנערים ליהדות ולערכיה דרך קישורם לארץ ישראל ולירושלים וחגיגת בר/בת המצווה בכותל המערבי. הישגי חיבור זה ייבחנו על ידי שמירת הקשר של משתתפי המסע עם רבני הקהילות שלהם למשך שנות נערותם".