כלב
כלבצילום: ISTOCK

בעלי החיים נכנסו לעולם בני האדם מכל כיוון והפכו במרוצת השנים לחברים הטובים ביותר שלנו.

בעיקר כלבים וחתולים הם אלו שמככבים בראש רשימת בעלי החיים שמהווים חיות מחמד, אך למעשה גם מכרסמים כמו אוגרים וציפוי שיר למיניהן, כמו גם תוכיים מוצאים להם בית חם ואוהב בקרב עשרות מיליוני חובבי ומגדלי בעלי חיים בכל העולם.

אם בחרתם לגדל בעל חיים מכל סוג, חשוב מאוד שלפני כן תעשו הכנה מראש לגבי כל התנאים האופטימליים החיוניים למחייה שלו. אחרי הכל, אתם מביאים אותו לסביבה חדשה ונדרשת הסתגלות הן של בעל החיים למקום החדש, והן שלכם ושל המשפחה שלכם וכל הבאים איתו במגע.

שלב ראשון – לקרוא על זה!

דבר ראשון שאתם צריכים לעשות לפני שאתם מכניסים בעל חיים חדש לבית, במידה ואתם מעולם לא עשיתם את זה קודם לכן ואין לכם שום ניסיון קודם בגידול בעל חיים בכללי או ספציפית אותו סוג – לקרוא ולקבל כמה שיותר מידע. מידע זה אבן דרך חשובה ומשמעותית לצורך הבנת הצרכים ותנאי הגידול הטובים ביותר עבור בעל החיים. מעבר למה שהוא אוכל – מהי ההתנהגות האופיינית של בעל החיים? כמה הוא אוכל ביום? מתי לקחת אותו לטיול (אם בכלל) האם אותו זן של בעל חיים מסוכן לאדם או למבקרים חדשים? את השאלות מסוגים אלו ועוד חשוב מאוד שתשאלו את עצמכם ותמצאו את כל המידע (וכמה שיותר) האמין ביותר.

דאגה לצרכים הבסיסיים

דאגה לצרכים הבסיסיים והיומיומיים כוללת בין היתר מקום לינה, מרחב מחייה בסיסי, אוכל, מים וציוד לפעילות הפנאי כמו משחקים ומתקנים. במקום כמו חנות חיות בירושלים תוכלו למצוא את כל הציוד הבסיסי כולל מזון ומשחקים לכלבים, חתולים, תוכיים ומכרסמים למיניהם. חשוב מאוד לבחור את המזון הראוי לבעל החיים, שכן מדובר בצורך יומיומי שדורש הוצאה לא קטנה מכם במהלך כל חודש. בחרו את המזון הספציפי המתאים ביותר עבור בעל החיים שלכם. למרות שגם כלביים וגם חתוליים אוכלי בשר, יש הבדל בהרכב הבשר בין מה שאוכל כלב לבין מה שאוכל חתול.

יתירה מכך – בין זנים שונים של אותו סוג בעל חיים יש שוני בהרכב המזון. לא דומה בשר המיועד לגזעים גדולים של כלבים לעומת הרכב בשר שמיועד לגזעים קטנים. אם אתם קונים אוכל לחתולים בירושלים תבחרו את הסוג שהכי קרוב לזן של החתול, על מנת שיוכל לקבל את ההזנה הנכונה וירגיש בטוח ומוגן אצלכם. בחירה של מזון לא מתאים לכלב, חתול או לכל סוג של בעל חיים אותו אתם מגדלים בתור חיית מחמד, שלא לדבר על להביא להם אוכל שמיועד לבני אדם מהמקרר, עשויה להזיק להם ואף לגרום חלילה למותם.

חיסונים וטיפולים

בעלי החיים אותם אנו בוחרים לגדל בבית חיים ונושמים בדיוק כמונו, והופכים להיות לחלק בלתי נפרד מהבית. אט אט אתם תרגישו בצורך שלכם להעניק להם את מלוא תשומת הלב, לפעמים ממש כמו אל בן בית. אל תשכחו גם שהיחס שלכם כלפי בעל החיים דורש התייחסות למקרים מצערים של חום וטיפולים, ממש כמו אל בן משפחה שאתם דואגים לו ומטפלים בו. חיסונים וטיפולים ידרשו מכם השקעה לא קטנה, בעיקר אם אתם מגדלים כלבים. סירוס ועיקר זה גם משהו שתצטרכו לקחת בחשבון.

אם אתם צריכים לקבל עוד מידע ולהשיג אספקת ציוד ומזון לבעלי חיים, אוכל לחתולים בירושלים, כלובים לציפורי שיר ותוכיים ועוד, תוכלו למצוא את זה בקלות, חנות חיות בירושלים.