מערכת סולארית
מערכת סולאריתצילום: איסטוק

ישראל ידועה בתור מדינה שבה השמש זורחת ברוב ימות השנה. ימי החורף הם ספורים, בעוד ימי הקיץ הם רחבים מאוד ונפרסים במשך כל ימות השנה.

זוהי הסיבה שבגללה לא מעט תיירים מגיעים לחופשת קיץ מושלמת בישראל. רגע לפני שאתם אורזים את המזוודה ומחפשים מקום בילוי – האם אתם יודעים כי השמש יכולה להסב לכם הכנסה פסיבית? בין אם אתם אוהבים את הקיץ ובין אם אתם מעדיפים את החורף מוטב כי תנצלו את המצב הזה.

מדובר על הכנסה פסיבית של כמה אלפי שקלים בכל חודש, הכנסה שלא ניתן להטיל לגביה דופי. על מה בדיוק אנו מדברים? כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לקרוא את המאמר.

כיצד מייצרים הכנסה פסיבית מאור השמש?

יש כאלה שככל הנראה הרימו גבה כאשר הם קראו את הכותרת של המאמר. הרי איך אפשר לייצר הכנסה מזה שישנה שמש באזור שבו אתם נמצאים? התשובה היא מאוד פשוטה.

התקנת מערכות סולאריות ביתיות היא הדרך שלכם לייצר הכנסה פסיבית מאור השמש. אנו מדברים על מערכות סולאריות שמסוגלות לייצר חשמל מאור השמש כל עוד הוא קיים. ככל שהשמש תהיה יותר חזקה ותימשך זמן רב יותר, כך תהיה לכם אפשרות לייצר יותר חשמל. במדינה כמו מדינת ישראל האפשרות הזאת היא מכרה זהב של ממש. אז למה שלא תנצלו את האפשרות הזאת ותיקחו אותה בשתי ידיים?

מי יכול להתקין מערכות סולאריות ביתיות?

בעבר היה נדמה כי רק אנשים עמידים מאוד היו יכולים להרשות לעצמם להתקין מערכות סולאריות ביתיות. כיום המציאות היא שגם אתם יכולים להתקין מערכת סולארית בבית שלכם. אינכם צריכים להשכיר שטח מיוחד על מנת להתקין בו את המערכת, הכל קורה ממש אצלכם בבית. כל מה שאתם צריכים זה לדאוג לגג או לכל מקום אחר שיהיה חשוף לשמש.

המקום חייב להיות מספיק גדול כדי שתהיה אפשרות להתקין בו לוחות סולאריים. הלוחות הסולאריים הם אלה שאמורים לקלוט את קרני השמש וליצור מהם אנרגיה. אתכם זה לא אמור לעניין כיצד מתבצעת כל הפעולה הספציפית הזאת.

היכן כדאי להתקין מערכות סולאריות?

תזכרו כי מערכות סולאריות ביתיות אמורות לקלוט את קרני השמש. לכן הכיוון של המערכת הסולארית צריך להיות לכיוון דרום. מכיוון דרום יהיה ניתן להרוויח שעות רבות של שמש מהזריחה וכמעט על השקיעה. אם לא תמקמו את המערכת הסולארית במקום הנכון, היא לא תסב את התועלת הרצויה. בנוסף כמו שהבנתם יהיה עליכם לוודא כי יש לכם מספיק שטח לצורך ההתקנה. הרי לא תרצו להתקין את המערכת הסולארית במקום מסוים וכתוצאה מכך להיות מוגבלים. לצד הימצאותה של המערכת הסולארית יהיה עליכם להמשיך את שגרת החיים כרגיל.

האם ישנה סכנה בהתקנת מערכת סולארית בבית?

לא מעט אנשים יוצאים מנקודת הנחה כי זה מאוד מסוכן להתקין מערכות סולאריות ביתיות. אך בפועל אין סכנה בהתקנת מערכת מהסוג הזה, כל עוד היא מתבצעת לפי כל הכללים. אתם מבחינתכם צריכים לדעת כי אתם עושים את כל מה שמוטל עליכם.

תוודאו היטב כי המערכת איכותית מספיק על מנת לספק את הסחורה. בנוסף תוודאו כי ההתקנה שלה מתבצעת לפי כל כללי הבטיחות השונים. לאחר מכן לא תמצאו אתכם במצב שבו תהיו אמורים לדאוג מסיבה כזאת או אחרת.

כל מה שיהיה עליכם לעשות זה לדאוג להכניס הכנסה פסיבית קבועה מאותה מערכת סולארית. לאחר התקנת המערכת הסולארית אצלכם בבית החיים שלכם הולכים להשתנות מקצה לקצה.