ניסו שחם
ניסו שחםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, ניצב בדימוס ניסו שחם, נכנס אתמול (שלישי) לכלא חרמון והחל לרצות עשרה חודשי מאסר בגין עבירות מין והפרת אמונים שבהן הורשע.

שחם הגיע לשערי כלא חרמון כשהוא מלווה באשתו, שתי בנותיו ונכדיו התאומים, מהם נפרד בחיבוקים ממושכים.

לפני שנכנס פנימה אמר שחם לעיתונאים שהמתינו בכניסה לכלא: "אני מתרגש לקראת הכלא, נעבור את זה כמו כל אסיר, הכול בסדר, לא לדאוג. עזר לי מאוד שהמשפחה הגיעה ללוות אותי לכלא".

בעקבות החשש כי שחם יבוא במגע עם עבריינים שהיה מעורב במעצרם במסגרת תפקידיו הקודמים במשטרה, הוא צפוי לרצות את העונש לצד מורשעים בעבירות כלכליות ועבירות ששחם לא עסק בהן.

לפני שלושה חודשים דחה בית המשפט העליון את ערעורו של שחם על פסק הדין נגדו. השופט ניל הנדל קבע בפסק הדין כי "האינטרס האישי של המבקש בשוטרות, במיוחד לאור קיומן של מעטה סוד על הקשרים האסורים, היה בעוצמה חזקה.

''בנוסף לכך, התנהגותו של המבקש כללה היבטים חמורים שונים, כגון משך ניגוד העניינים בחלק מהמקרים, האקטיביות של הפעולות, וחשיבותן של הבקשות בהן עסק לשוטרות הכפופות לו. לבסוף, מעמדו של המבקש במשטרה היה בכיר ביותר, וכוח השפעתו היה גדול בהתאם".

"לאור כל זאת, גם אם נגיד שכל פעולה בניגוד עניינים שביצע המבקש אינה טומנת בחובה 'פן מחמיר נוסף', פן מחמיר זה בוודאי מתקיים כאשר מביטים על דפוס ההתנהגות כולו בביצוע הפעולות. על אחת כמה וכמה, כאשר דפוס זה מגיע בהמשך לשלב הקודם של קיום קשרים אינטימיים אסורים עם כפיפות", הוסף הנדל.