קידום אתרים. אילוסטרציה
קידום אתרים. אילוסטרציהצילום: FREEPIK

קידום אמין ומקצועי לאתר שלך הוא משימה מורכבת וכיום יותר מתמיד מאתגרת וגם מעניינת, המשימה הזו דורשת עבודה עקבית ומאומצת לאורך זמן. עם נוכחות דיגיטלית נרחבת מאי פעם ומעל 70% מבעלי העסקים בארץ שכבר הקימו אתר, התחרות על דירוגים במנועי החיפוש היא אינטנסיבית מאוד.

לאלו מאיתנו שרק עושים את הצעדים הראשונים בעולם הזה, הכניסה עשויה להיות מרתיעה. החדשות הטובות הן שלמטבע הזה יש גם צד שני. הפיתוח האדיר בתחום הדיגיטל הביא לעולם גם כלים חכמים, מתקדמים וידידותיים למשתמש שיסייעו לך להתחקות בקלות אחר כל ההיבטים החשובים בקידום אורגני ולשפר את הביצועים שלך.

כדי לסייע לך במסע הזה, ריכזנו כאן כמה מהכלים שכדאי להתחיל לעשות בהם שימוש כבר היום כדי לקדם את העסק.

Google Search Console

זהו ללא ספק אחד מכלי העבודה החשובים שבהם ייעשה שימוש בתהליך הקידום השוטף והוא זמין בחינם לכל אדם שמחזיק בבעלותו אתר. Google Search Console מאפשר לך לעקוב ולדווח על נוכחות האתר שלך בתוצאות החיפוש בגוגל.

לאחר חיבור האתר באמצעות הטמעת קוד, או על ידי חיבור גוגל אנליטיקס, יהיה באפשרותך לצפות בביטויים המובילים בהם האתר שלך עולה במנוע החיפוש, לחבר את העסק שלך למפות האתר של גוגל ולשלוט באופן מדויק באינדוקס העמודים החדשים הקיימים באתר שלך.

מעבר לעובדה שזהו כלי בעל חשיבות עליונה, צריך להבטיח שהאתר שלך נסרק היטב בגוגל, הוא יכול לסייע לך לאתר ביטוי מפתח חדשים שכדאי לקדם ולדייק את אסטרטגיית התוכן שלך על פי דפוסי חיפוש בזמן אמת.

SEMRush

ישנם כלים רבים בתשלום המסייעים לקדם אתרים ביעילות. עם זאת, SEMRush הוא ללא ספק אחד הכלים הפופולריים והמתקדמים ביותר. אחת התכונות הפופולריות ביותר של כלי קידום אתרים הוא השוואת הדומיינים, המאפשרת לך להשוות בקלות את האתר שלך לעומת המתחרים סביב קריטריונים מגוונים.

בנוסף, SEMRush מציע את אחד מכלי מחקר ביטויי המפתח המתקדם והמעמיק ביותר שניתן לרכוש כיום בכסף ומגוון רחב של כלי ניתוח ודוחות שיאפשרו לך להבין טוב יותר את נתוני החיפוש של האתר שלך, את הסיבות לעלייה או ירידה בטראפיק ולהתחקות אחר האסטרטגיה של המתחרים שלך.

MOZ

עוד כלי עוצמתי בתשלום שתמיד כדאי לשלב בארסנל שלנו הוא MOZ. מעבר לעובדה שמדובר בכלי קידום שמתעדכן באופן תדיר בכל שינוי באלגוריתם של גוגל, הוא מציע טווח רחב מאוד של כלים.

ניתן לערוך בו מחקרי ביטויים, להעלות מפות אתר לסריקה, לראות את נתוני האתר שלך דרך מגוון מדדים תוך כדי גלישה ובזמן אמת, לקבל התראות על מאפייני SEO קריטיים שטרם יושמו באתר ואפילו לקבל ייעוץ ותובנות מאלפי משתמשים נוספים דרך הפורטל.

Google My Business

אם לעסק שלך יש מתחם פיזי, חשבון גוגל ביזנס הוא הכלי החשוב ביותר על מנת לרתום את הכוח של פרסום דיגיטלי להעצמת החשיפה שלו. החשבון מאפשר לך ליצור תוצאה עשירה בה יוכלו גולשים לצפות במיקום העסק שלך, בשעות הפתיחה, במוצרים נבחרים, קישורים לפלטפורמות דיגיטליות ומידע חיוני רב נוסף.

בנוסף, פתיחת החשבון תמקם את העסק שלך בגוגל מפות ותאפשר למשתמשים לנווט עד אליך בקלות.

SEOQuake

SEOQuake הוא אחד מתוספי הכרום הטובים ביותר עבור מקדמי אתרים. התוסף מבצע ביקורת בכל האתרים שנבקר בהם ומעריך את איכות הקישורים, צפיפות ביטויי המפתח, היררכיית הניווט ועוד מגוון אלמנטים חשובים אחרים בקידום.

כל זאת בממשק לחיץ נוח שניתן להפעיל ולכבות בכל רגע. בנוסף, הוא מעניק לנו מידע חיוני רב בכל תוצאה שמופיעה בחיפושים שלנו בגוגל. ניתן ללמוד המון על אתרי המתחרים באמצעות הכלי הזה ולהתעלות על האסטרטגיה שלהם בקלות בעזרת ההמלצות המובנות.

Screaming Frog

כדי לקבל מבט על מדויק ונרחב על האתר שלך, Screaming Frog מציעה מענה חשוב למתקדמים שבינינו. הממשק הנוח מאפשר לראות בכל רגע אילו דפים נסרקו, מהי הכותרת, האם יש טקסט אלטרנטיבי לתמונות, האם יש תוכן משוכפל בעמודים והאם יש שגיאות לתיקון.

Google Trends

Google Trends לא רק מספק מגוון רחב של נתונים על ביטויי מפתח שונים, אלא גם מציע תובנות נהדרות לגבי טרנדים חמים ברשת סביב נושאים החשובים לך. מדובר בתובנות שעשויות להיות קריטיות לאסטרטגיית התוכן שלך.

ניתן לגלות בקלות מהם הנושאים החמים ביותר שמעסיקים את הקהלים שלך באזור הגיאוגרפי הרלוונטי, למצוא ביטויים קשורים בתחום העיסוק שלך ולשמור תמיד אצבע על הדופק של תחומי העניין ברשת.