איפור
איפורצילום: FREEPIK

באירועים חד פעמיים, בערב חגיגי, חתונה או חינה, איפור דרמטי ונוצץ מתקבל בצורה טובה וטבעית על פי רוב.

יחד עם זאת, ביום יום, נשים רבות יעדיפו להתפאר יותר בצניעות, מבלי שהתוצאות תיראנה מתאמצות או בולטות מידי. כמובן, גם באירועים, ישנו הבדל בין נשים שמעדיפות את האיפור הנוטה לטבעי ואת אלה שיעדיפו לאיפור נוצץ יותר, מבריק או "גלאמי".

אם חשוב לך להיראות מטופחת, אך את מעדיפה שהאיפור לא יהיה בולט מידי, נסביר על ההבדלים איפור ערב בין לבין האיפור הטבעי והרגוע יותר.

הגוון הטבעי הגוון שלך

איפור בסגנון הטבעי נועד להשלים וקצת להעצים את הגוון הטבעי שלך. לעומת איפור ערב שנועד להקנות סגנון יותר בולט, לעיתים אפילו נוצץ, הדרך הטבעית יותר היא להתמקד בגוון העור הטבעי שלך. איפור בסגנון טבעי נועד להבליט את העור עם גוון חום ושזוף קמעה, במיוחד בקיץ. כמובן, גם השימוש בסומק והלק שבוחרים יהיו בגוון הטבעי. אפילו אם רוצים להתאפר לאירוע, הנטייה של אישה שמעדיפה סגנון צנוע למדי תהיה לא להתרחק יותר מדי מהגוון הטבעי המשתלב עם צבע העור ומחמיא לו.

איפור טבעי לעומת מבריק וזוהר

על מנת להשיג אפקט מאוד בולט וברור של איפור ערב, ישנה הדרך המקובלת של יצירת מראה מבריק וזוהר. אלמנטים זוהרים, הברקות ומריחות מרחיקים את הסגנון מהמראה הטבעי. יש פה עניין של מינון, משום שניתן גם באיפור טבעי להוסיף מעט זוהר, למשל באירוע כגון חתונה.

לסגנון צנוע יותר, אפשר לנקוט ביד זהירה ואם מתקבלת תוצאה נוצצת מדי, ניתן לטשטש אותה. איפור טבעי פחות ידגיש את העיניים ופחות יבליט את הלחיים. פחות שימוש בנוצצים וחומרים מבריקים ופחות אפקט זוהר. ניתן לתת הדגשים במידה, על ידי שימוש בצלליות, עד שיתקבל המראה שמרגיש לך בנוח ונכון.

איפור יבש לעומת שימוש בקרמים

איפור ליום יום ולסגנון הטבעי, מועדפים צלליות, עפרונות איפור, אבקות וצלליות עדינות. ככלל, כל מה שמבוסס על חומרים יבשים או אבקות, מדגישים את המראה הטבעי. כמו כן, אם את רוצה להתאפר אבל לא יותר מדי, תוכלו להעדיף את האיפור והגלוסים הטבעיים.

ככלל, הצבעים שנחשבים לפחות דרמטיים אך מאוד מחמיאים במובן הטבעי הם גוונים כגון חום, אפרסק, ורוד חלש. גלוס שקוף או ורדרד מעט או חום חלש יוכל להתאים להשלמת המראה. במידה ונחוץ איפור קצת יותר מודגש, בעדינות, ניתן להתאפר במינון זהיר של צבעים הנוטים לסגול בהיר, ורוד.

לעומת זאת, איפור ערב של ממש לרוב מתבצע תוך שימוש במוצרים נוזליים, סרומים וקרם לחות. הסגנון המעושן, שאהוב באירועים ומסיבות על ידי נשים שאוהבות למשוך תשומת לב, פחות יתאים לאישה שמעדיפה מראה קלאסי ויותר שמרני. הצלליות תהיינה פחות מבריקות והשימוש בגוונים וחומרים סולידיים נכון יותר.

יותר מט, פחות נוצץ

דרך נוספת להדגיש את ההבדל שבין איפור ערב לבין איפור טבעי הוא הפער בין נוצץ לבין מט. ככל שרוצים אפקט נוצץ או זוהר (באירועים), נדרשים חומרים מבריקים או נוצצים. אפילו הצלליות תהיינה נוטות לאפקט נוצץ.

לעומת זאת, להשגת מראה יותר טבעי, הגישה היא להתאפר בצורה הנוטה למט. פחות מייק אפ נוזלי. אגב, איפור ערב מעט נוצץ שמכוסה בשכבת מט יכול להוות פשרת ביניים טובה, למי שאוהבת את הסגנון העדין.

התאמת האיפור לבגדים שלך

בכל סגנון, איפור ערב או יום יומי וטבעי, טוב תעשי אם תתאימי בצורה טובה בין האיפור לבגדים שלך. את האיפור כדי ליישם לאחר שאת יודע מהי השמלה שתלבשי באירוע או אילו בגדיי יום יום תבחרי. ככלל, שכבת הבסיס, בין אם קרם לחות ובין אם פודרה, תעניק את התשתית המתאימה.

במידה ותרצי סגנון טבעי אך גם קצת יותר מיוחד מהרגיל, תוכלו להדגיש מעט את עצמות הלחיים או להדגיש בקטנה אל מבנה הסנטר (תלוי במבנה הפנים, כמובן).

אגב, באירועים, מכיוון שלרוב התאורה צפויה להיות חזקה מהרגיל, עדיין כדאי לעשות התאמות אפילו אם רוצים להתפאר טבעי למדי. בכל אופן, מגע עדין באזור העיניים יוצר לוק מעניין, אך לא דרמטי מדי. באיפור ערב דרמטי, משתמשים ביותר אייליינר, יותר צלליות ומסקרה. והכי חשוב – התאפרי באופן שמרגיש לך הכי נוח.