הפגנה בשמעון הצדיק
הפגנה בשמעון הצדיקצילום: חזקי ברוך

מאות אנשי ימין מפגינים הערב (רביעי) בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, בדרישה להגן על בני משפחת יושובייב מפני הטרור הערבי.

המפגינים מניפים שלטים בגנות בית המשפט העליון וממשלת בנט, וקוראים למשטרה להשיב את הביטחון לתושבי השכונה היהודים ולנקוט ביד קשה כנגד הפורעים הערבים.

בתיעוד ממצלמות האבטחה שנחשף היום נראים שני מחבלים ערבים רעולי פנים מגיעים מסמטה צדדית לעבר בית משפחת יושובייב, מדליקים בקבוקי תעברה, זורקים על הבית ונמלטים. פיגוע ההצתה אירע בליל שבת לפני כשלושה שבועות, לאחריו החליט ח"כ איתמר בן גביר להקים לשכה פרלמנטרית סמוך לבית.

"נמשיך להיות כאן עד שיתנו אבטחה לטל ולמשפחתו", אמר ח"כ איתמר בן גביר שהקים לשכה פרלמנטרית בשמעון הצדיק. "אני מאושר שבשלושת השבועות שהייתי פה, פעם אחת לא זרקו עליו אבנים ולא הציתו את הבית כפי שהיה בחצי השנה האחרונה".

בן גביר פנה בנאומו לשופטת העליון דפנה ברק ארז שקיבלה חלקית את ערעור המשפחות הערביות בשכונת שמעון הצדיק נגד פינויין מבתים השייכים להקדש "נחלת שמעון". בן גביר אמר: "לא יעזור לך, ההחלטה שלך לא חוקית ולא משפטית והכל נובע מאג'נדה. תדעי לך דבר אחד את לא תשברי אותנו ולא את טל יושובייב ולא את עם ישראל. עם ישראל חי''.

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג מספר בהפגנה כי התושבים ביקשו מבן גביר שיוצבו שני שוטרים בכל לילה, מהערב עד הבוקר, למשך 100 ימים. "התשובה של המשטרה היתה: אנחנו לא חברת אבטחת. כמה שוטרים היו פה ב-15 הימים מאז שבן גביר העביר את לשכתו? 60 במשמרת ולפעמים גם 200 שוטרים ומאז אף יהודי לא נפגע''.

צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט
צילום: ללא קרדיט

בית המשפט העליון קיבל אתמול באופן חלקי את ערעור המשפחות הערביות בשכונת שמעון הצדיק נגד פינויין מבתים השייכים להקדש "נחלת שמעון".

השופטים יצחק עמית ודפנה ברק ארז קבעו כי יש לאפשר למשפחות להוסיף ולהתגורר בנכסים בתמורה לתשלום דמי שכירות מופחתים. ‏זאת עד להשלמת הליכי הסדר הקרקע במקום, אז תוכרע באופן סופי שאלת הזכויות במקרקעין.

דמי השכירות שתשלם כל משפחה ערבית לבעלים היהודים של הנכסים יעמדו לפי קביעת השופטים על סכום של 200 שקלים בחודש. השופט נעם סולברג היה בדעת מיעוט וסבר שיש לדחות את העתירה.