בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ נאם היום (ד') בטקס סיום קורס חובלים מחזור 144, במעמד סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה ומפקד בה"ד זרוע הים אל"מ תמיר שמש, בבסיס זרוע הים בחיפה.

לפני הטקס, נפגש שר הביטחון עם קבוצת מעפילים מהאונייה "חיים ארלוזורוב", שעליה נפגשו הוריו כשהעפילו לישראל. השבוע מלאו 75 שנה להגעתה לחופי חיפה והאירוע צוין בטקס במוזיאון חיל הים והעפלה של משרד הביטחון. בפגישה עם המעפילים השתתפו ערן מוזס, מנהל מוזיאון חיל הים והעפלה, אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון.

בנושא המלחמה באוקראינה אמר שר הביטחון: "אנו רואים את הלחימה הקשה והכואבת באוקראינה, ואיננו עומדים מנגד. אנו שולחים סיוע הומניטארי, מסייעים בפינוי אזרחינו, ובקליטת עולים ופליטים, ונכונים להרחיב את הסיוע בדרכים שיתרמו להפסקת הלחימה והצלת חיי אדם. ישראל שותפה ותמשיך להיות שותפה למאמץ של הקהילה הבינלאומית להשבת הסדר על כנו."

גנץ אמר: "לצד יחסינו עם מדינות העולם, ובראשם הקשר האסטרטגי עם ידידתנו הטובה ביותר ארה"ב, ישראל חייבת שיהיו לה את היכולות להגן על עצמה בכוחות עצמה. בשבועות הקרובים, אולי אפילו בימים הקרובים, עשוי להיחתם הסכם גרעין בין המעצמות לבין איראן. בין אם זה יקרה או לאו – ישראל תמשיך לעשות כל מה שיידרש על מנת למנוע מאיראן להפוך לאיום קיומי ולהחזיק ביכולת גרעינית. נמשיך בפעילות מדינית משום שאיראן היא קודם כל בעיה עולמית ואזורית, ונמשיך לבנות את כוחנו הצבאי. כל האמצעים כשרים.

''גם אם ייחתם הסכם, לא נפסיק לעולם לפעול בערוץ המדיני במטרה לדאוג להידוק הפיקוח על איראן, ולפעולות ממשיות וכואבות כנגד כל הפרה והתקדמות בפיתוח הגרעין.

''בשבוע הבא תתכנס מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית – שם יחשפו שוב ההפרות של איראן. אנחנו והעולם כולו, לא נסיר את מבטנו. גם אם ייחתם הסכם – לא נרפה מלוודא שאיראן לא חוזרת להעשרה ופיתוח גרעין צבאי – לא ב-2026, לא ב-2031. לעולם לא'', הבהיר גנץ.