אילוסטרציה
אילוסטרציהistock

בארגון תורת לחימה מגיבים לצו על תנאי שהציבה נשיאת העליון אסתר חיות לצה"ל ולמשרד הביטחון, זאת בעקבות עתירת עמותות 'הפורום החילוני' ו'חדו"ש' הדורשות לשנות את פקודת המטה הכללי הקיימת מאז קום המדינה והקמת צה"ל, ואוסרת כל הכנסת חמץ בימי הפסח לבסיסי הצבא.

"משמעות צו על תנאי בבג"ץ מגלגלת את הכדור בחזרה אל המדינה, ובמקרה דנן על צה"ל", אמרו בארגון תורת לחימה, והוסיפו: "נפרצה פירצה חמורה ועם ישראל "צריך להוכיח" ולהסביר מדוע במדינת היהודים ובצבא היהודי נשמרת המצווה בת אלפי השנים, של "בל יראה ובל ימצא" חמץ. צה"ל צריך לשכנע את אסתר חיות ירום הודה, מדוע מיום הקמתו שומרים חיילים ומפקדים יחד בשמחה על קדושת החג.

''בג"ץ והקרן החדשה פוגעים יום יום במערכת הביטחון של ישראל: במניעת הריסת בתי מחבלים, בשינוי תוואי גדר ובהוראות הפתיחה באש. הפעם אותו מיעוט קיצון ושתלטן - מכוונת ישר ללב, לזהות היהודית של צה"ל, ומנסה בכל כוחו לפגוע."

כזכור, בערוץ 7 נחשף כי צה"ל הקים צוות מיוחד לבדיקת האפשרות להקמת מתחמי אכילת חמץ בימי הפסח.

על פי תשובת מחלקת הבג"צים של פרקליטות המדינה שהונחה בסוף השבוע האחרון על שולחן בג"ץ, בחודש יולי האחרון "הורה ראש אגף כוח האדם בצה"ל על הקמת צוות לבחינת ההוראות בדבר הכנסת מזון חץ לבסיסי צה"ל במהלך חג הפסח. בחודש אוגוסט 2021 מונה הצוות, בראשות קצינה בדרגת אלוף-משנה מאגף כח האדם, ובהשתתפות בעלי תפקידים מאגף כח האדם, חיל החינוך, הרבנות הצבאית, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ומפקדים ממספר יחידות."

הצוות המורחב בדק אפשרות לבצע שינוי של הפקודה המטכ"לית מתקופת הרב הראשי לצה"ל האלוף הרב גורן זצ"ל האוסרת כליל הכנסת חמץ לפסח, והחלפתה ב"אפשרות להכנסת חמץ לבסיסים במתכונת מוגבלת, כלומר רק למתחמים ייעודיים, אשר יוגדרו לצורך כך בבסיסים."

הבוקר (רביעי) הודיע בג"ץ בהרכב בראשון הנשיאה אסתר חיות לצדדים, כי הוא נותן צו על תנאי בעתירה. המשמעות היא כי המדינה תצטרך להכין תשובה שתנסה לספק את דעתם של השופטים .