אוהדי באר שבע. השינוי על הקווים הציל את העונה
אוהדי באר שבע. השינוי על הקווים הציל את העונהצילום: פלאש 90

רק לפני שנתיים הגיעה הפועל באר שבע עד למעמד גמר גביע המדינה בכדורגל ואף זכתה בו כשניצחה במשחק הגמר את מכבי פתח תקווה בתוצאה 0:2.

מאז הלכה והתדרדרה מקצועית באר שבע, זאת למרות שההשקעה הכספית לא פסקה לרגע. מאמנים באו, שחקנים רבים וותיקים עם ניסיון לצד צעירים ומבטיחים בעלי פוטנציאל, אך באר שבע לא הצליחה לחזור ולהציג את היכולת מפעם, זו שהביאה לה שלוש אליפויות רצופות וזכיה בתארים.

הערב (רביעי) כשהיא עם הגב אל הקיר, עם מעט מאוד תמיכת אוהדים ואחרי פיטורי מאמנה רוני לוי שנכשל כישלון חרוץ, הצליחה באר שבע בשיניים לנצח במשחק ההזדמנות האחרונה שלה לעונה.

היה זה במשחק הגומלין מול אותה מכבי פתח תקווה, כשגם הפעם באר שבע גברה על הקבוצה ממלאבס במסגרת הגביע, בתוצאה 0:2, הפעם בדרך להעפלה לחצי גמר גביע המדינה בכדורגל.

באר שבע הגיעה למשחק הערב עם פיגור 1:0 מול נועלת טבלת ליגת העל בכדורגל, כשהפסידה לה תחת אימונו של רוני לוי במשחק הראשון מבין שניים בשלב רבע גמר הגביע.

פתח תקווה, שלא ניצחה את באר שבע בחוץ מאז 2010, הייתה קרובה להיות הסינדרלה של העונה ולהדיח את באר שבע. אולי זה אפקט החלפת המאמן ואולי זהות המאמן שעל הקווים, באר שבע העזה, תקפה, שיחקה במערך סופר התקפי עם מספר רב של חלוצים ובאה על שכרה.

שער בנגיחה של מי אם לא הבלם הפורטוגלי הוותיק מיגל ויטור בדקה ה-80 השווה את השערים בין שתי הקבוצות ושלח את המשחק להארכה. שם שער בנגיחה נוספת, הפעם מראשו של רותם חטואל הצעיר קבע מהפך ושלח את באר שבע לחצי גמר גביע המדינה בכדורגל. השינוי על הקווים הצליח.