טקס סיום קורס חובלים
טקס סיום קורס חובליםצילום: דובר צה"ל

36 חובלות וחובלים חדשים הצטרפו אמש (ד׳) לשורות הפיקוד בזרוע הים, בתום הכשרה שארכה מעל לשנתיים.

טקס סיום קורס חובלים מחזור 144 התקיים בבסיס חיפה בתום קורס הקצינים, אשר במהלכו סיימו החובלים גם לימודי תואר אקדמי באוניברסיטת חיפה.

לראשונה בקורס, סיימו תשע נשים - המספר הגבוה ביותר, ביניהן תסיימנה גם שתי חובלות ראשונות במגמת מכונה (צ׳יפיות).

הטקס נערך בראשות שר הביטחון בני גנץ, ובהשתתפות סגן ראש המטה הכללי אלוף הרצי הלוי, מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים. במהלך הטקס נחשפה סיכת קצין הים לבוגרי הקורס והוענקו להם דרגות סגן.



ההכשרה הממושכת כללה הקניית יכולות מקצועיות, מנהיגותיות וידע נרחב במערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. עם סיום הקורס, החובלים והחובלות ישובצו בתפקידי פיקוד בספינות הטילים והצוללות של זרוע הים בחלוקה לשלוש מחלקות מרכזיות - שייט, אלקטרוניקה ומכונה.

שר הביטחון בני גנץ: "לזרוע הים, כבר בימיה הראשונים כ"שירות הימי", הייתה תרומה גם בסיוע לעליה וגם במבצעים במלחמת השחרור. באין ספור פעולות, מבצעים ומלחמות, היוותה הזרוע חלק שלא ניתן להפריז בחשיבותו לעוצמתנו ולחוסננו הלאומי. מאוניות המעפילים ועד לספינות הסער הראשונות והחדשות, בנינו צבא שמגן עלינו. אבל גם אם יהיו לנו הצוללות המתקדמות ביותר והספינות המשוכללות ביותר – אנו תלויים קודם כל באנשים שמחזיקים בהגה הספינה, ובחברה שמחנכת אותם לעשות כך. אני שמח מאוד לראות כאן בטקס תשע נשים מצטיינות שסיימו את המסלול המאתגר. שילוב הנשים בכלל המערכים, ובמיוחד במערכי הלחימה, אינו ג'סטה או פעולת יח"צ, אלא צורך ביטחוני ראשון במעלה".

סגן ראש המטה הכללי, אלוף הרצי הלוי: "אתם חובלות וחובלים יקרים, המסיימים כאן היום הכשרה ארוכה ומשמעותית, אתם מיטב הנוער שיש למדינת ישראל. אני לא מכיר כל אחד ואחת מכם אישית, אך אני יודע שאתם נבונים, מוכשרים, לומדים, מוכנים ונכונים לכל אתגר - אחרת לא הייתם מצליחים להגיע לרגע הזה.
הערכה עצומה לכם על דרך ארוכה, נבחרתם מבין רבים מאוד שהחלו את הדרך. התמדתם, השתפרתם, הצלחתם.

''לכן, החובלות אתן פורצות דרך. זהו הקורס עם מספר המסיימות הגבוה ביותר עד היום ואתן ראויות להערכה על התמודדות והצלחה - זה מתבקש מתוך שוויון ההזדמנות וזה ראוי להערכה רבה כי זה לא היה כך תמיד.
עולם הים הוא לכאורה 'בועה' סגורה לנמצאים במים, אך כיום אתם עם יכולות לפעול בים ומהים, בשיתופי פעולה חשובים מאוד עם כוחות היבשה, האוויר ועוד. מעל כל אלה אצייד אתכם בתובנה חשובה ביותר בעיניי - דעו שתהיו מפקדים טובים, אם תראו את פקודיכם. חייליכם אינם אמצעים בדרך למטרה - הכירו אותם, טפחו את המצטיינים וחזקו את המתקשים, אמנו אותם, דאגו להם, וחנכו אותם, תנו להם דוגמא אישית, פעלו כך שירצו להיות כמוכם", דברי הלוי.

מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה: "זרוע הים ניצבת היום ככוח רב עוצמה, עמוד תווך מרכזי בביטחון מדינת ישראל. המרחב הימי הפך להיות עומק אסטרטגי רב משמעות, מרחב המעמיד למדינת ישראל יכולות במימד הביטחוני, האנרגטי, הכלכלי והמדיני. הערב, הגעתם אל הפסגה. אתם ראויים להתמלא גאווה, להתרגש, ולזקוף קומה. החל ממחר, מתייצבים אתם בגשרים, בחדרי המנועים ובמרכזי העצבים של ספינות הטילים והצוללות - לשאת את דגל משמרת העתיד של זרוע הים. הסכנה הגדולה ביותר האורבת למפקד, היא ההרגשה שהוא יודע הכל. למפקד טוב דרוש האומץ ללמוד מטעויות, האומץ לתחקר את שגיאותיו ודרושה לו צניעות. בכלי השייט שלנו רבים מהלוחמים מחזיקים ידע רחב, ניסיון ותבונה מבצעית - למדו מהם ומנסיונם, תבונתם יקרת ערך עבורכם. אין לי כל ספק, אתם ואתן תובילו את הזרוע לאופקים חדשים ורחוקים".