הציבור החרדי מונה כיום למעלה ממיליון נפש
הציבור החרדי מונה כיום למעלה ממיליון נפשצילום: ללא קרדיט

הציבור החרדי אוהב חופשות ואוהב לנפוש. זו אולי הצהרה מעט מפתיעה עבור מי שלא מכיר את הציבור החרדי, אבל מי שחי את המגזר ונושם אותו, יודע שזוג חרדי נופש בממוצע פעמיים בשנה, שהביקוש למלונות בכשרות מהדרין רק הולך ועולה, ושבניגוד למה שאולי נדמה, רובו הגדול של הציבור החרדי - למעלה מתשעים אחוזים - מעדיפים לנפוש פה בתוך גבולות הארץ.

הסיבה לבחירה בנופש ישראלי ברורה. הקירבה לאוכל בכשרות מהודרת, לבתי כנסת, למקוואות ולכל מה שדורש הווי החיים החרדי, זאת לצד האתרים הקדושים בקירבת מקום - מסבירים את הבחירה בארץ כמקום הנופש המועדף על נופשים חרדים.

העובדה שמדובר במגזר שנופש הרבה מחד ובחברה שרק הולכת וגדלה מאידך, הופכת את הציבור החרדי לכוח קניה עצום. ואם נחבר לכל זה את העובדה שמשפחה חרדית תעדיף לנפוש בארץ כאמור, נקבל משוואה שהפתרון שלה הוא הזדמנות אדירה לכל בעלי המלונות, העסקים או אתרי הנופשים בישראל.

אז איך מנצלים את ההזדמנות? התשובה מתחילה בהיכרות. קודם כל, לומדים להכיר את השטח.

נתונים חדשים שנחשפים לקראת ועידת 'לתור' ועידה ייחודית שתעסוק כל כולה בתיירות נופש פנים חרדית אולי יפתיעו את מי שעוד לא מכיר: למעלה מ-30 אלף בנות יוצאות מדי שנה לטיולים שנתיים ומחנות נופש, למעלה מ-100 ארגוני חסד מוציאים את עובדיהם ובעיקר את הנצרכים לטיולים ארוכי טווח בארץ, ולמעלה מ-80 אלף תלמידי ישיבות יוצאים לטיולים ונופשים מאורגנים וספונטניים. המספרים אדירים.

הציבור החרדי יוצא לנופשים במגוון הרכבים: נופשי גברים, נופשי נשים, נופשי משפחות גרעיניות ונופשים למשפחות מורחבות. המגזר החרדי הוא ציבור שמרן - גם באטרקציות ובטיולים. מקום שהיה להצלחה יהיה מקום שיחזרו אליו, ומצד שני, הציבור החרדי הוא ציבור מעודכן: בשל הצורך ההולך וגדל, בכל אטרקציה חדשה שנולדת ובכל מקום חדש שנפתח, הם יהיו הראשונים לבוא, לבדוק ולחוות דעה. אם החוויה תהיה טובה, הם יחזרו וגם יספרו לחברים.

אבל היכרות עמוקה ורחבה עם קהל היעד, הצרכים והאתגרים - כדאי לעשות מקרוב ובצורה בלתי אמצעית.

הוועידה השנתית לתיירות, פנאי ונופש של הציבור החרדי פותחת את שעריה בפני כל הגורמים המקצועיים שרוצים לשמוע, רוצים להשפיע ורוצים להיראות.

איך פונים אל התייר החרדי ואיך הציבור החרדי בוחר ספקי תיירות? איך מכינים מוצר שמשמר את הרווחים לצד המחירים שמוכנה המשפחה החרדית לשלם? איך מתאימים את השירות למגזר החרדי? איך לדבר ב'חרדית' ולהנגיש מסרים כמו שמירה על בטיחות או על הטבע?

בוועידת התיירות הראשונה מסוגה שמכוונת כל כולה לשיח על מגזר משמעותי בעל פוטנציאל גדילה אדיר שאוהב ורוצה לנפוש בארץ, יעלו לדיון כל השאלות הבוערות ביותר בשיח על תיירות פנים ועל תיירות מגזרית חרדית.

בין אורחי הכבוד של הוועידה שתתקיים בחודש הבא בבנייני האומה בירושלים, יהיו גם שרים, חברי כנסת ואישי ציבור, כאשר המטרה הסופית היא לייצר פלטפורמה איכותית למפגש עם הגורמים הבכירים במגזר ובין נותני השירותים לציבור בעל הכוח הצרכני האדיר, כדי שכולם יצאו מורווחים - המגזר החרדי והתיירות הישראלית גם יחד.

הרב משה יצחק רושגולד, ממארגני ועידת 'לתור': "הציבור החרדי מונה כיום למעלה ממיליון נפש. זהו ציבור, שעל פי כל הנתונים, מהווה כוח קנייה עצום בתיירות. כל מי שמבין את העוצמה הרבה של תחום התיירות המותאמת למגזר החרדי מבין שיש לבצע התאמות לציבור הזה. גוף שעושה זאת, יודע שהוא מרוויח קהל נאמן שמהווה כוח צרכני אדיר. לקהל החרדי יש דרישה לתיירות מותאמת, החל מכשרויות, דרך שמירת שבת ועד אופי וצביון. לתיירות החרדית יש פוטנציאל גדול והקמנו את הוועידה הזאת כדי להוות פלטפורמה שתתן מענה לקהל הזה ולכלל הגורמים הרלוונטיים העוסקים בתחום".