הרב חיים נבון
הרב חיים נבוןצילום: שלומי יוסף

הרב חיים נבון, סופר ופובליציסט, התייחס לנסיעת ראש הממשלה נפתלי בנט למוסקבה בעיצומה של השבת, ופסק שאם המטרה של הנסיעה היא שמירת ביטחון ישראל אז נסיעתו בשבת מותרת ואף הכרחית.

"אין לי מושג מה בנט עושה ברוסיה", כתב הרב נבון בפייסבוק. "אם הוא מתווך בין רוסיה לאוקראינה - הלוואי שיצליח, אף שקשה להאמין.

"ובנוגע לשאלת חילול שבת: במקום שמעורבים אינטרסים אסטרטגיים וביטחוניים כה חשובים של מדינת ישראל - בעיקר בנוגע לפעילות צה"ל בסוריה - נראה לי פשוט שראש ממשלת ישראל צריך לפעול גם בשבת. פעילותו לא פחות חשובה וחיונית משומר זוטר בכל בסיס עורפי, שנאלץ לעבור על איסורי שבת. הלוואי שבזכות חילול שבת אחת נזכה לשמור שבתות הרבה", הוסיף הרב נבון.

העיתונאי החרדי אריה ארליך, עורך מגזין "משפחה", הדף את הטענות נגד המראת ראש הממשלה בשבת: "הכותב אינו פוסק הלכה, אבל אם יש סיכוי שחיים יינצלו כתוצאה מנסיעת בנט למוסקבה - חילול שבת זה לא. כלל בסיסי בהלכות שבת. לא נראה לי שמשהו ישתנה, אבל תמיד אפשר לתת צ'אנס, ומחללים שבת גם בשביל ספק). לפיכך, צעד חכם מצד הח"כים החרדים שנמנעים לפי שעה מלהגיב".

כאמור, ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש השבת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה במשך כשלוש שעות ודן איתו במלחמה באוקראינה. בנט המריא במהלך השבת במטוס פרטי שלרוב משמש את המוסד.

הביקור תואם עם ארצות הברית, גרמניה וצרפת תוך שיח שוטף עם אוקראינה. אחרי הפגישה שוחח בנט עם נשיא אוקראינה זלנסקי, ומשם המשיך לברלין כדי להיפגש עם הקנצלר אולף שולץ.

הנשיא זלנסקי עודכן מראש בפגישה עוד לפני המראתו של ראש הממשלה. גורמים באוקראינה אמרו לכאן חדשות אמרו כי הם מרוצים מהאפשרות של תיווך ישראלי, שהועלתה כמה פעמים בשנה האחרונה. לדבריהם, "אנחנו שמחים שהנושא מתקדם".