סיבוב שערים
סיבוב שעריםצילום: זבול יעקבי/אלקנה קליין

למעלה מ-1,000 איש השתתפו בסיבוב השערים המסורתי של ראש חודש אדר סביב שערי הר הבית, וציינו את שנת העשרים לאירוע, זאת חרף הגשם והקור העז.

בנוסף חגגו המשתתפים יום הולדת 70 למשתתף הוותיק ביותר בסיבוב השערים, שהגיע לאורך 20 שנות האירוע בכל חודש.

הרב יוסי פלאי מאגודת אל המור המארגנת את סיבוב השערים, בירך על קיום הסיבוב על אף תנאי מזג האוויר הלא פשוטים. "משנכנס אדר מרבים בשמחה - השמחה הגדולה ביותר היא בדרך לבית המקדש, כמו שמתבטא בסיבוב השערים. בראש חודש אדר משמיעים על השקלים - התעוררות של כל יהודי לתת את חלקו להשראת השכינה בבית המקדש", אמר הרב פלאי.

עוד סיפר על ההיסטורי של סיבוב השערים: "סיבוב השערים המסורתי הינו מנהג עתיק עוד מלפני אלף שנה מתקופת הגאונים. בני ירושלים נהגו להקיף את הר הבית ולהתפלל מול שעריו. המנהג חודש לפני עשרים שנה על ידי אגודת את הר המור יחד עם השר לשעבר אורי אריאל, ומשתתפים בו מאות רבות בכל חודש".

לדבריו, "כמדי חודש מדי 20 שנה, המשתתפים יצאו מרחבת הכותל המערבי של הר הבית, והקיפו את שערי ההר מבחוץ תוך תפילה וריקודים. בכל אחד מהשערים נאמר פרק משירי המעלות, ובשער השבטים הסמוך לשער האריות, דרכו פרצו הצנחנים להר הבית במלחמת ששת הימים, נערכה תפילת ערבית המונית וריקודים לכבוד חודש אדר".