אלקין, בנט ופוטין
אלקין, בנט ופוטיןצילום: קובי גדעון, לע"מ

הטיסה החריגה בשבת: ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבינוי זאב אלקין ניצלו את הזמן בטיסה החריגה למוסקבה כדי להתפלל שחרית ותפילת מוסף של שבת.

כתב "בחדרי חרדים" ארי קלמן דיווח כי לאחר הנחיתה במוסקבה, השניים עצרו לכמה דקות כדי לערוך סעודת שבת עם קידוש וחלות שהשר אלקין הביא איתו מהבית בירושלים.

לאחר ששב לארץ ממסע הדילוגים שלו באירופה, ראש הממשלה בנט דיווח היום (ראשון) לשריו כי "אני לא הצעתי הצעת תיווך ישראלית, אלא רק הצעתי את עצמי כמעביר מסרים הגון ששני הצדדים יכולים לסמוך עליו, לצד גורמים נוספים". באומרו "גורמים נוספים" מתכוון בנט לשחקנים אחרים שקשורים למלחמה בין רוסיה ואוקראינה.

מטעם לשכתו של ראש הממשלה נמסר כי מדובר במאמץ תיווך גרמני-ישראלי, כאשר המנהיג הישראלי והגרמני עובדים יחד על יוזמת התיווך. עוד נמסר מטעם לשכתו לאחר הפגישה כי הנשיא הרוסי "לא קונספירטיבי או לא רציונלי, או סובל מהתקפי זעם".

בנט ממריא מברלין למוסקבה
בנט ממריא מברלין למוסקבהצילום: דוברות

בחדשות 13 דווח כי לא יצאה תמונה של שני המנהיגים, משום שבנט לא רצה להצטלם ביום שבת. גורם מדיני בכיר אמר כי נסיעתו של בנט לא מהווה "אירוע יחסי ציבור", אלא מדובר באירוע בינלאומי משמעותי על הציר הישראלי-גרמני, כאשר מדובר במהלך מתואם של שתי המדינות ושל שני המנהיגים.

בנוסף, מסר הבכיר כי הפגישה בין בנט ופוטין העניקה יתרון מסוים ואף הקלה על העלאת יהודים לישראל מאזורי הקרבות. עם זאת, טרם ברור בדיוק מה סוכם עם נשיא רוסיה בנושא.