איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: Tomer Neuberg/Flash90

ערבים ברמלה פרצו הלילה (שני) את חלון בית הכנסת 'איילת השחר' בעיר וניסו להעלות את המבנה באש.

הם גרמו לנזק לכמה רהיטים. עיריית רמלה שלחה פועלים מטעמה כדי לנקות את המקום לאחר ניסיון ההצתה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר כי אסור לשתוק לנוכח המקרה. "אם היה מדובר בשריפת מסגד כל העולם היה מזדעק וחברי כנסת היו מפיצים גינויים, אבל כשמדובר בהצתת בית כנסת זה עובר בשקט, בושה".

"אין משילות ברמלה כמו במקומות נוספים ולצערי ראש העיר ברמלה מנסה להסתיר את הדברים ולהחביאם", הוסיף.

לדבריו, "המשטרה צריכה להקים צוות חקירה מיוחד ולחקור אירועי טרור, לפחות כמו בריסוסי גרפיטי בתג מחיר ולנקוט באגרוף ברזל מול המחבלים: בהרתעה, ענישה ותגובה הולמת לפני שתתרחש הסלמה. המחבלים מזהים חולשה וכשבשטח אין תגובה, הם מרימים ראש ובלי תגובה הולמת הם ימשיכו להרים ראש".

יו"ר ''הציונות הדתית'' ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר כי "המראה של בית כנסת שרוף לקוח מתקופות אפלות בהיסטוריה של עם ישראל. אסור לקבל את שיוויון הנפש בו ממשלת ישראל מתייחסת לתופעות אנטישמיות בליבה של מדינת ישראל. השר לביטחון פנים בר לב עסוק בלשלוח את המשטרה לרדוף את המתיישבים ולהכות חרדים במקום להחזיר את הריבונות, המשילות והביטחון בערי ישראל"

"אני קורא למשטרה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשים את ידה עוד היום על שורפי בית הכנסת ולהביא אותם לדין", דברי סמוטריץ'.

ח"כ אופיר סופר הוסיף, "כואב הלב לראות את התמונות מבית הכנסת שנשרף על ידי פורעים הלילה ברמלה. ‏מדינת ישראל היהודית חייבת למצוא ולטפל ביד קשה באחראים למעשה הנורא".