דודי אמסלם
דודי אמסלםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חה"כ דודי אמסלם לחה"כ גלעד קריב, בשבוע שעבר בכנסת: "אתה הורס את היהדות! אתה הורס את המרקם היהודי. אתם שקר, אתה חי בעולם של שקר, אתה לא צריך כיפה. אני אורתודוקסי מבטן ומלידה, היהדות שבי בוערת מאז שאני תינוק, אני לא יכול לדבר איתך."

דודי אמסלם לא מדבר פוליטי קורקט. האמסלמים לפעמים גם מרימים את הקול, צועקים, ויש להם תנועות ידיים מוגזמות. האמסלמים לא תמיד מכופתרים ומעונבים, לאמסלמים גם אין כיפה על הראש.

אבל האמסלמים מדברים יהודית. הם אוהבי מסורת, והם מריחים מקילומטר את כל אלו שמנסים לזייף, להחליש ולמחוק את הזהות היהודית שלנו. הם יקפצו כנשכי נחש כשינסו לנגוע בצביון היהודי של המדינה, ויזעקו מדם לבם על פגיעה במסורת. לאמסלמים כיפת שמיים מעל ראשם, אבל לב חם לתורה ולרבנים.

הדתיים החדשים, סלתה ושמנה של החברה הישראלית. כיפה לראשם, הם על חליפות, עושים "גאווה" למגזר, מדברים ברור, יפה, רהוט, בלי הידיים. הם מתכבדים בבמות מכובדות, בקו"ח מפוארים, באקזיטים, ובדרגות. ורק הם יודעים מה טוב ליהדות, למדינה ולעם היהודי.

אותם הדתיים החדשים, יבואו עם דו"חות ומחקרים ממכונים יוקרתיים, וינסו לחנך באמצעותם את הרבנים. הקרנות הגדולות מאירופה יזרימו להם כסף ויעלו את קרנם, הם הרי בצד הנכון של המפה. הערוצים הגדולים יפרגנו להם בכתבות תדמית, והם יופיעו באולפנים ובשערי העיתונים – כשאתה מהצד הנכון, ועובד עם האנשים שמגיעים מהמקומות הנכונים, הכל רץ ובקלות.

הם נראים כמו כל אחד בציבור הדתי לאומי, אבל תמיד יסבירו, בטוב טעם, בהסבר מלומד, מדוע כדאי לוותר על עוד נתח ביהדות, מדוע אם כאן לא נוותר, שם ניפגע. הם יצהירו שבגלל שהקודמים לא וויתרו, כעת הם נאלצים לוותר יותר. הם יסבירו מדוע מסלפי היהדות, הם בכלל אוהבי התורה ופרטנרים למהלכים מרחיקי לכת. הם בוחרים להסתובב עם האנשים הנכונים, ולצחקק עם החברים קריב ויוליה.

הכיפה לא קובעת, אני בוחר להיות עם האמסלמים.

עמיטל בראלי – מנכ"ל ארגון חותם