ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייסצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס העריכה הבוקר (שלישי) שישנם עוד עשרות או מאות אנשים שנדבקו בפוליו באזור ירושלים.

בראיון לרשת ב' אמרה אלרעי פרייס: "במדינה יש מערכת ניטור מתקדמת כדי למגר את המחלה בארץ, וראינו סימנים בביוב בירושלים, אנחנו מניחים שהילד שחלה הוא קצה הקרחון ושיש עוד עשרות או מאות מקרים של אנשים שמסתובבים כרגע עם הוירוס הזה''.

"לא הייתי קוראת לזה התפרצות", אמרה אלרעי פרייס, "אנחנו חוקרים את הביוב בירושלים ובשאר הארץ כדי להבין את היקף התופעה. יש אוכלוסיה שלא מתחסנת במשך שנים, זה הזמן להגן על הילדים".

על דעיכת הקורונה אמרה ראש שירותי בריאות הציבור: ''מקווים שהגל החמישי יהיה האחרון, מכינים את עצמנו הכי טוב למקרה שתהיה עוד התפרצות. הרבה מאוד אנשים נדבקו בגל הזה ורבים כבר התחסנו. מצד שני, כבר למדנו היטב שהנגיף יודע להפתיע אותנו עם מוטציות חדשות".

נזכיר כי שלשום התגלה ילד בן ארבע מירושלים שנדבק בפוליו לאחר שהוריו החליטו שלא לחסנו בשל התנגדותם הכוללת לחיסונים. בשל חולשה נוירולוגית ממנה הוא סובל חוששים הרופאים כי הוא עלול להישאר נכה בחצי מגופו.

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם (בעיקר בקרב ילדים). הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש בצואה. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף (שאינם מחוסנים) יחלה באופן תסמיני עם שיתוק.