סגן הנשיא לשעבר מצדיע לרב של קייבצילום: יוסי זמיר. וידאו: אלי מנדלבאום

באירוע הרשמי שהתקיים אמש לכבודו של סגן נשיא ארה"ב לשעבר מייק פנס, ניצל פנס את ההזדמנות להודות לשליח חב"ד ורב העיר קייב באוקראינה על פעילות שלוחי חב"ד באוקראינה בשבועות האחרונים מאז פרוץ המלחמה.

פנס אמר את הדברים בזמן ששלוחי חב"ד בקייב הרב יהונתן ורעייתו הרבנית אינה מרקובוץ נכחו בקהל. הם הגיעו לישראל בטיסת חילוץ מיוחדת ומכאן מנהלים את חפ"ק ההצלה של יהודי קייב, בשיתוף פעולה עם גורמי הצלה נוספים וארגוני סיוע יהודים.

בנוסף בית חב"ד בקייב ממשיך לפעול כל הזמן בדאגה למזון, תרופות וציוד רפואי והומניטרי ליהודי קייב, חלקם קשישים ניצולי שואה שנותרו בבתיהם בגלל חוסר יכולת לנוע בדרכים המסוכנות.

תרמו עכשיו להצלת יהודי קייב בהזדמנות האחרונה >>

השבוע החל מבצע נוסף של שלוחי חב"ד בקייב לחילוץ מאות יהודים מהתופת האוקראינית. שליח חב"ד ורב העיר קייב הרב יהונתן מרקוביץ, שחולץ בעצמו בשבוע שעבר במבצע הרואי בשילוב כוחות הגנה של אוקראינה, הגיע לישראל והוא מנהל מכאן את חמ"ל ההצלה לחילוץ אלפי יהודי קייב שנותרו מסוגרים באזורי הקרבות.

בנו הרב אריאל מרקוביץ, משלוחי חב"ד בקייב, סיפר כי "בימים האחרונים נוצרו הזדמנות נוספת לחילוץ אלפי יהודים בגלל המצב בקרבות בעיר. גם יהודים שבהתחלה סירבו להתפנות הבינו כי המלחמה לא עומדת להסתיים וכי הם חייבים לארוז את חייהם ולברוח מהמדינה. לכן התחלנו מיד במבצע חילוץ, כולל אוטובוסים וליווי ביטחוני לעבר הגבול, משם יוטסו היהודים במטוס חילוץ מיוחד לישראל ויזכו לעשות עליה סוף סוף לארץ".

הרב מרקוביץ מדגיש כי זו "אולי ההזדמנות האחרונה לחלץ את היהודים מאוקראינה לפני שההזדמנות הזו נסגרת והעלות של חילוץ היהודים עולה מאות אלפי שקלים".

"כל החיים אנחנו מחכים לרגע הזה שנזכה לקיים את מאמר חז"ל "כל המציל נפש אחת מישראל" והנה הגיעה לידינו הרגע הזה. אין עוד הרבה רגעים בחיים שעלות כספית יכולה פשוט להציל יהודים, רק לפני שמסך עשן של מלחמה עקובה מדם סוגר עליהם. בזכות התרומות של יהודים טובים מהארץ ומהעולם אנחנו זוכים להציל עוד ועוד יהודים".

תרמו עכשיו להצלת יהודי קייב בהזדמנות האחרונה >>