בסרטון חדש שהפיקו בארגון חותם, מציירים בארגון תמונת מצב עתידית העתידה להתרחש במידה ותאושר רפורמת הגיור שמקדם השר מתן כהנא. לדברי חותם הרפורמה תגרום לקרע משמעותי בעם ישראל ולמעבר לשימוש במגילות יוחסין.

הסרטון פותח בשיחה בין נציג של חברת גיור פרטית לבין גר. "האם אדוני מרוצה מספק הגיור שלו, ומה כוללת חבילת הגיור שיש לאדוני כרגע?", מתעניין הנציג מול הלקוח, שמספר לו על "המסלול הרגיל" המוכר לו של שמירת מצוות, טבילה ועוד. בתגובה שואל הנציג האם אפשר לעניין את הגר בחבילת גיור אחרת מתוך מגוון המסלולים המקלים והמהירים שיש ברשותו, וזאת בנוסף ל"פטור מעמלת קיום מצוות", אותו מבטיח הנציג.

בהמשך מתאר הסרטון את הקשיים שרפורמת הגיור תגרום "אני אוכל להתחתן עם יהודייה בקלות?", שואל המתגייר את הנציג שעונה לו כי מאז שהופרט שוק הגיור הציבור היהודי בישראל הפך להיות הרבה יותר חשדן, בודק לעומק מגילות יוחסין ומוודא שלא היו 'גיורי חלטורה', כלשונו.
בכדי להרגיע את המתגייר מבטיח לו הנציג גיור עם רישום בולט של 'יהודי' בתעודת הזהות.

בהמשך הסרטון מבקש המתגייר לפצל את העסקה לתשלומים, אך הנציג מטיח בו ש'כהנא אקספרס' "לא מפצלים תשלומים, אלא רק את העם". בסוף הסרטון מזהיר ארגון חותם "רפורמת הגיור תפצל אותנו. אל תפקירו את שערי הכניסה לעם היהודי".

עמיטל בראלי מנכ"ל ארגון חותם מסר" "ישנם הרואים בגיור מעין הליך טכני, כמין מעשה נוצרי חסר תוכן, החלפת כל קישורו הלאומי–דתי של אדם באבחת אמירה של מילים ספורות, טבילה במקווה וברית מילה לגברים".

הוא ביקש להדגיש כי "גיור והצטרפות לעם ישראל כוללים קבלת עול תורה ומצוות, הצטרפות לשליחות הייחודית של העם ישראל, לאמונות ולמסורת שלו, וממילא לאלוקיו. רפורמת הגיור שמציע השר כהנא, בדחיפה ובתמיכה של השר אביגדור ליברמן, תאפשר לגייר עשרות אלפי גויים בכל שנה, בהליך אקספרס, ללא תהליך אמיתי של קבלת מצוות כראוי".

"גיור כזה, שאינו מקובל על רבני ישראל – אינו גיור, ויש בכך גם הונאת הגר עצמו, הבטוח כי מכאן ואילך הוא יהודי ולא כן הוא. הרפורמה בגיור תביא להשלכות הרסניות על מדינת ישראל, ותקרע את העם לשניים", הזהיר בראלי.