שעת אפס
שעת אפסמשה נחומוביץ', אתר הפסטיבל

פסטיבל הסדרות הבינלאומי של קאן (CANNES SERIES), שייערך השנה בתאריכים 1-6 באפריל, נחשב לאחד מאירועי הטלוויזיה החשובים והמובילים בתעשייה, ומציג סדרות טלוויזיה מרחבי העולם.

השבוע הוכרז על הסדרות שיתחרו בפסטיבל, ובין הסדרות שנבחרו- הסדרה "שעת אפס" של כאן 11 המועמדת ל- 7 פרסים, בהם: הסדרה הטובה ביותר, שחקנ/ית הטובים ביותר, פרס מיוחד לפרשנות, המוזיקה הטובה ביותר, התסריט הטוב ביותר, פרס חבר השופטים הצעיר ו- הפרס של דיור. הסדרה תתחרה מול 10 סדרות אחרות שנבחרו מרחבי העולם.

בכנס "אינפוט" שנערך כבר מעל ל – 25 שנה, מוקרנות יצירות טלוויזיה פורצות דרך מכל העולם במגוון של ז'אנרים ובכל שנה הוא מתקיים במדינה אחרת. השנה נערך הכנס בברצלונה, ספרד בתאריכים 9 ל-13 במאי והסדרה "שעת אפס" של כאן 11 היא אחת מבין הסדרות שנבחרו להיות מוקרנות בו.

הסדרה מציגה ויכוח פוליטי נוקב בין מורה לאזרחות לתלמידת י"ב שיוצא משליטה והופך הכי אישי שיש. העימות עתיד לחולל שרשרת אירועים דרמטית, שתסחוף אותם למאבק יצרי שיפליג הרחק מגבולות הכיתה. בקרב על הצדק לא המורה אמיר (דורון בן דוד) ולא התלמידה ליאן (מיה לנדסמן) יוותרו על המילה האחרונה, גם כשהכוחות יהיו חזקים מהם, ויגבו מכל המעורבים מחיר כואב והרסני.

הסדרה, ששודרה לאחרונה ב- כאן 11, מספרת סיפור על אנשים המתמודדים עם שאלות של כוח, מוסר ואהבה - במציאות הישראלית הטעונה, בה סוגיות כמו גזענות, חופש הביטוי וגבולות מחאה- הן שאלות קיומיות והכל נפיץ. הסדרה נוגעת בעומק השסע בחברה הישראלית, באלימות שהוא מלבה ובמחיר הכבד שהוא תובע מכולנו.