מתן כהנא
מתן כהנאצילום: שריה דיאמנט

השר לשירותי דת מתן כהנא ימריא לאחר חג הפורים למסע ממושך בארצות הברית, שם יפגוש את ראשי הקהילות היהודית ויציג להם את מתווה הגיור שהוא פועל לקדם בישראל.

נסיעתו של השר כהנא מגיעה, בין השאר, לאחר שיו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' טס לאנגליה וצרפת לדבר עם מנהיגי הקהילות על מתווה הגיור.

את מסעו בארה"ב יפתח השר כהנא בטקסס, שם יפגוש בין השאר את ראשי הקהילה היהודית.

בהמשך יבקר בבית הכנסת קוליוויל בטקסס, שלפני כחודשיים מחבל חמוש החזיק בו מספר יהודים בני ערובה שחולצו לאחר שחוסל המוסלמי החמוש.

לקראת שבת ימריא לניו יורק. בערב שבת יתפלל השר כהנא בבית הכנסת של קהילת ישורון KJ במנהטן, שם גם ימסור דבר תורה קצר בשפה האנגלית.

בניו יורק הוא יפגוש את רבני "הסתדרות הרבנים דאמריקה", אחד הארגונים הגדולים בעולם של רבנים אורתודוקסים. הפגישה עם הרבנים תהיה בנושא הגיור ובהשתתפות הרב חיים אירם, רב היישוב אלעזר ואחד ממנסחי חוק הגיור.

בהמשך יפגוש את הקונסול אסף זמיר ואת שליחי תנועת בני עקיבא העולמית בניו יורק. בנוסף צפוי כהנא לפגוש את נציגי ארגון ה-OU לפגישה שתעסוק גם בענייני גיור וגם בענייני כשרות. בנוסף מתוכננת לו פגישה עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן וביקור בציונו של הרבי מלובביץ'.

מניו יורק יסע כהנא ברכבת לוושינגטון, שם יפגש עם יועץ נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ופגישה נוספת עם אנשי קונגרס וצ'אק שומר מנהיג הרוב בסנאט.