בני גנץ
בני גנץצילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ רומז הערב (רביעי) להריגת שני קציני משמרות המהפכה בתקיפה בסוריה שיוחסה לישראל.

"צה"ל מסכל פעולות טרור והתעצמות של אויבינו - נמשיך לעשות זאת בכל מקום שיידרש, מול כל איום משמעותי שבונים מולנו. מי שעוסק בכך מסכן את המדינה שממנה הוא פועל - ומסכן גם את עצמו", אמר גנץ באירוע לציון 100 שנים להקמת ארגון ההגנה.

גנץ התייחס לביקורו של הנשיא הרצוג באנקרה ואמר כי "הניסיון לחדש את הקשר עם טורקיה, נובע גם מאינטרס ביטחוני משותף של שתי המדינות והצורך לשמור על יציבות העולם והמזרח התיכון".

כאמור, שר הביטחון דיבר באירוע לציון 100 שנים להקמת ארגון ההגנה, שנערך במעמד סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אריה מועלם, יו"ר ארגון ותיקי ההגנה ד"ר ברוך לוי, יושבי ראש הארגונים היציגים של המשפחות השכולות, יו"ר המועצה הציבורית להנצחת החייל פרופ' שלמה מור יוסף, בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל בירושלים.

גנץ אמר כי "צבא ההגנה לישראל מגן על קיומה של המדינה, ומסכל פעולות טרור והתעצמות של אויבינו. מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו לעשות זאת בכל מקום שיידרש, מול כל איום משמעותי שבונים מולנו.מי שעוסק בכך מסכן את המדינה שממנה הוא פועל, ומסכן גם את עצמו. בהקשר הזה - ישראל ממשיכה לבנות את עצמה ביטחונית ואסטרטגית – ברוח שהנחילו לנו אנשי ההגנה."

עוד הוסיף: "ממש ברגעים אלו נמצא נשיא המדינה יצחק הרצוג בביקור משמעותי בטורקיה, מדינה עם היסטוריה עשירה. אני מבקש לברך אותו מכאן בברכת הצלחה. ישראל בונה את יחסיה עם מדינות רבות באזור, ומחזקת את שיתופי הפעולה מול האיומים באזור ובראשם התוקפנות של איראן וניסיונה לפרוץ לגרעין. הניסיון לחדש את הקשר עם טורקיה, נובע גם מאינטרס ביטחוני משותף של שתי המדינות והצורך לשמור על יציבות העולם והמזרח התיכון. נמשיך לחזק ולשמר את הקשרים שלנו עם בעלות בריתנו הוותיקות באזור ובהן יוון וקפריסין,
ולבנות שיתופי פעולה חדשים באחריות הנדרשת."

על מורשת ארגון ההגנה אמר: "בזירה החינוכית, פעלו ההגנה והפלמ"ח להטמעת ערכים וסיוע בחינוך של הנערים והנערות בישובים ברחבי ישראל. המשיכו אותם המורות החיילות והמורים החיילים בצה"ל – מפעל אדיר, שסייע רבות למערכת החינוך בגלי העלייה ונהיה נכונים להירתם אליו גם כעת אם יידרש.

''בתקופתי כרמטכ"ל, כשנדרשנו לקצץ בתקציב הביטחון ובאנשי הקבע, התעקשתי שלא נקצץ אפילו שקל אחד במחוו"ה אלון וחוות השומר. משום שכאן נמדד הצבא שלנו – לא רק בקרב בשטח, אלא בקרב על כל חייל ועל החברה כולה", כך שר הביטחון.