לצאת מבוסייר
לצאת מבוסיירכאן 11, הפקה: טושוט סרטים

אלימות, נידוי חברתי, השפלות, ניתוק מהעולם ושליטה מוחלטת על התקשורת שבין הנערים לבני משפחתם - אלו הן חלק משיטות החינוך, לכאורה, שנחשפו בישיבה התורנית "בית יוסף נובהרדוק בוסייר" בצרפת, ותועדו בסרט "לצאת מבוסייר" של חברת "טושוט סרטים".

"בית יוסף נובהרדוק בוסייר" הוקמה בצרפת לאחר מלחמת העולם השנייה, ומשמשת היום כמוסד חינוכי עבור נערים חרדים מכל העולם. באמצעות עדויות של חניכים ששהו בישיבה בתקופות שונות בניגוד לרצונם, חושף הסרט "לצאת מבוסייר" את שיטות החינוך המזעזעות במקום.

גיבורי הסרט, חיים משה, אבי ריעני ומשה רחמני, הם פליטי הישיבה שיוצאים לאסוף עדויות והוכחות לכך שהזוועה במקום נמשכת גם היום ושבכלל מדובר בכת. במהלך מסעם הם נחשפים לסיפור של נער אמריקני בן 15 שנמצא במקום בניגוד לרצונו וסובל מהתעללות חמורה.

הסרט מתעד את מאבקם הארוך והקשה לסגור את המקום, החל משלב ההתארגנות בישראל ועד לעימות הבלתי נמנע בצרפת וניסיון החילוץ של הנער. בדרכם הם מנסים לדובב מדריכים לשעבר שנטלו חלק אלים בפעולות הדיכוי וכעת חזרו ארצה, מתעדים בישיבה במצלמה נסתרת, ולבסוף גם פונים לרשויות בצרפת בדרישה לסגור את הישיבה או לפחות להטיל עליה פיקוח.

כאמור, בעקבות החומרים שהועברו למשטרה המקומית בצרפת, הישיבה נסגרה לאחר שלושה עשורים וראשיה נעצרו והוגשו נגדם כתב אישום באשמת הפעלת כת.