מייק פנס
מייק פנסצילום: רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר מייק פנס הבטיח אתמול (רביעי) באוניברסיטת אריאל כי במידה וארצות הברית תבחר ב-2024 נשיא רפובליקני, "הוא יקרע את הסכם הגרעין ביומו הראשון לתפקיד".

את הדברים אמר בטקס באוניברסיטת אריאל בשומרון, בו הוענק לו תואר ד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה.

"אני מודה ומוקיר על העובדה שהייתי בממשל האמריקני האוהד ביותר שהיה למדינת ישראל אי פעם", אמר פנס. "ממשל שקיים את ההבטחה והעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים".

לדבריו, "אם ממשל ביידן יחתום על הסכם חדש עם איראן, אני יכול להגיד בביטחון שהנשיא הבא יהיה רפובליקני ואני יוכל לומר בביטחון גדול יותר שהנשיא הרפובליקני הבא יקרע את הסכם הגרעין ביומו הראשון לתפקיד".

תואר ד"ר לשם כבוד מטעם אוניברסיטת אריאל הוענק למייק פנס "כהוקרה על פעילותו הערכית, המחויבות והמסירות רבת השנים למען העם היהודי, תמיכתו המתמשכת והאמיצה בציונות ובמדינת ישראל, הובלת חיזוק בטחון המדינה וסיוע מהותי ביציבות כלכלת ישראל, תוך מאבק איתן בחרמות ובמדיניות בין-לאומית מפלגת".

באירוע אתמול הוענק תואר ד"ר לשם כבוד גם לדיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב הברית בישראל לשעבר. התואר הוענק לשגריר פרידמן כהוקרה על תרומתו יוצאת הדופן לתחומי הדיפלומטיה, גיבוש הסכמי השלום "הסכמי אברהם" המהווים עידן חדש של שיתוף פעולה ותקווה לתושבי המזרח התיכון, וחיזוק היחסים הבינלאומיים בין ארה"ב לישראל, לרבות שיתוף פעולה מחקרי בין המדינות.

פרופ' יהודה שינפלד נשיא אוניברסיטת אריאל: "אנחנו מעניקים תואר לשם כבוד לסגן נשיא ארה"ב לשעבר ולשגריר ארה"ב ישראל לשעבר כהכרת תודה על תרומתם הרבה לאקדמיה ולאוניברסיטה ובוחרים לכבד את אלו שכיבדו אותנו. הודות למאמציהם הרבים של מייק פנס ודיוויד פרידמן אוניברסיטת אריאל חיזקה את מעמדה ברחבי ארה"ב. הדבר הביא לשיתוף פעולה כלכלי ואקדמי, הפותח אפשרויות למחקרים מגוונים ופורצי דרך. זהו צעד נוסף בדרך להבאת אוניברסיטת אריאל לקדמת במת המחקר העולמית".