אריה דרעי
אריה דרעיצילום: ערוץ 7

יו"ר סיעת ש"ס אריה דרעי סיפר כיצד הצליח לבלום את קידום חוק הגיור במליאת הכנסת.

"אני לא סיפרתי את זה עד עכשיו, לפני כשבועיים קראתי למנסור עבאס אלי", סיפר בראיון לרדיו 'קול חי'. "אמרתי לו 'אני מדבר איתך כאדם מאמין לאדם מאמין – לא יעלה על הדעת שאתם תחליטו לנו בציפור הנפש של העם היהודי.

"כמו שאתה לא רוצה שאני אתערב לך בדת המוסלמית. אני מצפה ממך ליותר כאיש דת בנושא הזה. זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה".

עוד אמר דרעי: "הדבר הכי משמעותי שעזר השבוע זה שהודענו בצורה נחרצת בשם האופוזיציה שאם הם רוצים שנעביר את חוק האזרחות שנחוץ ביותר – אז חוק הגיור לא יעלה השבוע".

דרעי התייחס להתנהלות הקואליציה בנושאי דת ומדינה: "הנחמה הגדולה היא שאנחנו רואים שאין להם סיעתא דשמיא, אבל מה שבאמת מטריד מאוד זה שהקואליציה המשונה הזאת של כל כך הרבה ניגודים – בענייני דת ומדינה הם תמימי דעים, אפילו אלה ש'בנינו' עליהם שהם שומרי מצוות, שבת וקרובים למסורת. מתן כהנא – לא יודע מאיפה הוא בא לנו פתאום, להשמיד ולאבד את כל מה שקשור ליהדות ולרבנות".

"אם היו לנו ציפיות בהתחלה שאולי חלקים מקואליציה הזאת יעצרו את הדבר הזה – שום דבר. כנראה שיש להם איזושהי אשליה שככל שהם יכו בנו יותר כך הסיכוי שאנחנו נשתף איתם פעולה וניכנס לממשלה".

"אלקין לקח את כבשת הרש של הציבור החרדי שנאנק תחת משבר הדיור, מה שהנדל עושה במשרד התקשורת – בא בכוונה להתריס. אבל אנחנו רואים שהקב"ה עוזר ואין ספק שהוא רוצה מאיתנו משהו. הם לא מצליחים בניהול המדינה ולא מתרוממים בסקרים", מוסיף דרעי.

"בחלומותינו הרעים ביותר לא חלמנו שזה מה שיקרה. הקימו ממשלה של חילונים, דתיים, ימין שמאל וערבים אבל הנה, מצד שני הצלחנו לדחות את גזירת הגיור ואת המעונות ואת חוק הרכב בחירת הרבנות".