המחנה החרדי
המחנה החרדיללא קרדיט

אחרי שתיקה ממושכת, ביטאון חסידות בעלז 'המחנה החרדי' המייצג את עמדת החסידות בהכוונת האדמו"ר מבעלז, תוקף הבוקר (ה') את ראש הממשלה בנט על נסיעתו בשבת לרוסיה וטוען כי מדובר במסע יח"צ פופוליסטי.

"זעזוע מחילול השבת בפרהסיה על ידי ראש הממשלה", נאמר בכותרת הראשית של העיתון.

בגוף הכתבה צוטטו אישי ציבור הטוענים כי פגישות עם פוטין אינן נקבעות מרגע לרגע. "הן מתוכננות מראש. שום דבר לא היה קורה אם הנסיעה היתה מתקיימת כמה שעות קודם לכן או לאחר יציאת השבת. במיוחד שמדובר בדרג של ראש ממשלה, על אחת כמה וכמה שמדובר באדם המחשיב עצמו חובש כיפה".

בהמשך תהו מדוע הועצם חילול השבת באמצעות עיבוי המשלחת. "האם ראש הממשלה לא יכול היה להעביר מסריו באמצעות הטלפון ולחסוך את חילול השבת הרהבתני הזה שכלל כל כך הרבה אנשים שהיו מעורבים בארגון הטיסה הזו?

"ונניח שמדובר היה בכורח המציאות. בשביל מה בנט גרר לרוסיה בעיצומה של השבת את השר זאב אלקין חובש הכיפה? בשביל לתרגם את פוטין מרוסית לעברית? האם לא ניתן לקבל שירותי תרגום מהשגרירות הישראלית המקומית?

"ומדוע נאלצו לטוס גם היועצת המדינית וגם הדובר האישי? האם גם נסיעות השניים הללו הן בגדר 'פיקוח נפש'?

את דבריהם חתמו באומרם כי "מדובר היה במסע של חילול שם שמיים עצום שנגרם באמצעות הפרסום העולמי חוצה היבשות ובעטיו של מסע יחצ"נות רהבתני ונואל. השבת תתבע את עלבונה".

יש לציין כי מדובר בביקורת חרדית ראשונה כששאר היומונים החרדים שמרו על שתיקה בהבנה כי מדובר בכל זאת בפיקוח נפש.

אמש אף התייחס יו"ר ש"ס אריה דרעי לדברים ואמר כי "לא יצאתי בביקורת מיד גם בנושא השבת כי אני לא יודע את הפרטים, אני רק יודע שכדי לנסוע בשבת כראש ממשלה ולא לחכות למוצ"ש – צריכה להיות סיבה מיוחדת. היום על כל דבר אומרים פיקוח נפש, אני מקווה שזה פיקוח נפש אמיתי ולא פיקוח נפש פוליטי של בנט או אלקין".