אברמוביץ'. משלם את מחיר התוקפנות הרוסית
אברמוביץ'. משלם את מחיר התוקפנות הרוסיתצילום: רויטרס

מחיר המלחמה. רק לפני פחות משנה הייתה צ'לסי האנגלית על גג העולם, כשזו הניפה את התואר היוקרתי ביותר בכדורגל האירופי, אלופת אירופה בכדורגל כשניצחה בגמר ליגת האלופות את אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי.

היום (חמישי) נרשם פרק חדש בתולדות קבוצת הפאר האנגלית, רק שהפעם היה זה פרק שלילי עם סנקציות קשות שהטילה עליה ממשלת בריטניה.

הסיבה להטלת הסנקציות מצידה של ממשלה בריטניה נגד קבוצת הפאר האנגלית, היא בשל זהות הבעלים של צ'לסי, רומן אברמוביץ'.

האוליגרך היהודי-רוסי-ישראלי, אברמוביץ', נחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וכחלק מהסנקציות על פוטין ורוסיה בשל פלישתם ותוקפנותם נגד אוקראינה, החליטה ממשלת בריטניה להטיל סנקציות על רומן אברמוביץ' והקפיאה את כל נכסיו בבריטניה, כולל את קבוצתו צ'לסי.

כזכור, רק לפני שבוע הודיע הבעלים אברמוביץ' על מכירת הקבוצה האנגלית לאחר 19 שנים שעמד בראשה, זאת בשל החשש שלו מסנקציות נגדו שיפגעו בקבוצת הכדורגל מצידה של ממשלת בריטניה בשל פשעי המלחמה שמקיימים הרוסים באוקראינה. היום זה התממש, כאשר לא רק על אברמוביץ' ועסקיו הטילה ממשלת בריטניה סנקציות, אלא גם על עוד שישה אוליגרכים רוסים המקורבים לפוטין וממשלתו.

משמעות הטלת הסנקציות על קבוצת הפאר האנגלית היא כי צ'לסי תוכל אמנם עדיין להמשיך לשחק ולהשתתף במסגרות הכדורגל השונות, אך ייאסר עליה למכור כרטיסים ורק בעלי מינויים יוכלו להיכנס למשחקי הבית שלה.

בנוסף, אברמוביץ' לא יוכל למכור את הקבוצה ללא אישור מיוחד שיינתן לו מהממשלה וגם הכסף שייכנס כתוצאה מהמכירה, לא יעבור לאברמוביץ' נכון לעכשיו.

זאת ועוד, צ'לסי לא תוכל למכור יותר מוצרים שיווקים שלה בחנויות ובאתרי האינטרנט וכן לא תוכל לעת עתה להחתים שחקנים חדשים או לחתום על חוזים חדשים, דבר שעשוי להוות מכת מוות עבור מי שנחשבה בכל 19 השנים האחרונות לאחת מבין הקבוצות העשירות והטובות בכדורגל העולמי כשזכתה בחמש אליפויות אנגליה, חמישה גביעים, שלושה גביעי ליגה, פעמיים בליגה האירופית, והשנה גם בסופרקאפ האירופי ובגביע העולם למועדונים.

זה לא נגמר. אחרי הסנקציות שהטילה ממשלת בריטניה נגד צ'לסי בשל קרבתו של הבעלים אברמוביץ' לפוטין, נותנת החסות העיקרית של המועדון האנגלי, חברת התקשורת Three, הודיעה כי היא מבטלת את החסות באופן מיידי.

חברת התקשורת שחתמה עם צ'לסי בשנה שעברה על חוזה ל-3 שנים בכ-40 מיליון פאונד לעונה, הודיעה כי היא דורשת להסיר את הלוגו שלה מהחולצה לקראת המשחק של הקבוצה כבר הערב.

דובר החברה מסר: "לאור החלטת הממשלה והטלת הסנקציות האחרונות, ביקשנו מצ'לסי להשעות זמנית את הסכם החסות שלנו עם המועדון, ולהסיר את הלוגו מהחולצה ומהשלטים סביב האצטדיון. אנו מבינים שההחלטה הזאת תשפיע על הרבה אוהדי הקבוצה, אך אנו מרגישים שלאור הנסיבות, זאת ההחלטה הנכונה".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון אמר על החלת הסנקציות נגד האוליגרכים הרוסים ובין היתר אברמוביץ' וקבוצת צ'לסי כי "אין מקלט עבור מי שתמך בעברו בפעילות פוטין באוקראינה. הסנקציות של היום הן הצעד האחרון בתמיכתה הבלתי מעורערת של בריטניה באוקראינה. נהיה חסרי רחמים במרדף אחר אלה שמאפשרים הרג אזרחים, הרס בתי חולים וכיבוש בלתי חוקי של בעלי ברית ריבוניים".