לרכישת הגדת שפרה לחצו כאן

ישי ובועז בן ציון מעמותת 'שפרה - פשוט לאהוב' מתכוננים לקראת פסח עם הגדה שהיא חלק בלתי נפרד מהיוזמות שלהם שנועדו להנציח את אמם שנפטרה בגיל 52 לאחר שבמשך עשור נאבקה במחלת הסרטן.

"'הגדת שפרה' היא הגדה ישראלית המאחדת בתוכה כותבים שונים, אנשים נפלאים שנרתמו להאיר את הזוית שלהם על ההגדה. אנו רוצים להפיץ את המורשת של אמא ואת הרוח המיוחדת מכוחה אנו פועלים, הרוח שלה", אומרים השניים.

לדבריהם, "שפרה, אמא שלנו, היא עבורנו דמות שגדלנו עליה ואנחנו רצים עם המורשת שלה קדימה. אמא לימדה אותנו שתמיד אפשר לעשות טוב לעוד אדם ולהעלות חיוך על פניו, לא רק כדי לספק לו את הצורך אלא גם שיהיה לו את הכבוד המגיע לו והפוטנציאל לגדול".

לרכישת הגדת שפרה לחצו כאן

הם גם מספקים דוגמאות. "אם לילד לא היה כריך, היתה הולכת הביתה מהר לפני הפסקת עשר, מכינה לו כריך מהאגדות ורצה לבית הספר להביא לו. כך שאף ילד לא יהיה רעב בבית הספר. אם היתה רואה ילד עם נעליים קרועות, היא היתה קונה לו נעליים חדשות. יש המון סיפורים שמתארים את החסד העצום שעשתה".

ישי ובועז מציינים גם: "אצלנו בבית חגים, שבתות ואירועים מיוחדים היו תמיד משהו משפחתי ורב משפחתי - כי יושבים בני המשפחה הקרובה והרחוקה וחברים וחיילים - שולחנות גדולים ועמוסים בבית פתוח ומחבק".

את השפע והחיבוק בחרו בני המשפחה לנתב להקמת בית מוגן לנערות בסיכון אותו הם מגדירים - "לא רק בית חם אלא גם כר לפרוח ממנו".

איילת בן ציון, המשמשת לנערות כאם של ממש מרגע כניסתן לבית וגם לאחר שהן יוצאות ממנו מספרת, "אנחנו זוכים להיות חלק ממשהו מדהים וזה לתת לנערות האלה בית ומשפחה. בית שפרה מהווה עבור הנערות היקרות שלנו מקום מוגן שמציל אותן מהרחוב, פשוטו כמשמעו. לצערנו לא כולן זכו למעטפת משפחתית חמה ומיטיבה, ולכן הבית מהווה הצלת חיים במובן המילולי- מהווה אלטרנטיבה לחיים ללא קורת גג, עם כל הסכנות הכרוכות בכך".

לדבריה, "המורשת שאנחנו הולכים לאורה היא לראות כל אדם כעולם ומלואו, להסתכל לאנשים בגובה העיניים ולא לפי כותרות או מעמדות וכך להעניק מכל הלב ולדבר לכל אדם בשפה שלו. אנו בעמותה מאמינים שכל אדם נברא בצלם אלוקים - ולכן גם אם לא שפר גורלן של נערות יקרות בנסיבות שונות - נעניק להן את המעטפת החמה והתנאים המיטביים לצמוח ולגדול במרחב מוגן ומעצים".

המבט המשפחתי הוא קדימה. "אנחנו רוצים לפתוח בתים היכן שרק צריך. בקרית ארבע ישנו מבנה גדול בהקמה, שייתן מענה לכלל הנוער בסיכון - החל מהשלמת בגרויות ועד לרכישת מקצוע, תרפיות למיניהן ועוד. בכרם רעים ייחנך בעז"ה בית נוסף הדומה במתכונתו ל'בית שפרה' הפועל באלון מורה. לפי הצורך ולפי היכולות, נמשיך בפעילות המשמעותית".

לרכישת הגדת שפרה לחצו כאן

הגדת שפרה. גם חברות וארגונים יכולים לתת שי עם ערך לחג
הגדת שפרה. גם חברות וארגונים יכולים לתת שי עם ערך לחגצילום: יח"צ