ראם בקאל
ראם בקאלצילום: עומר וייס

"לא יכול לישון" , הסינגל השני מתוך אלבום הבכורה של המוזיקאי ראם בקאל, מנסה להביא את לוס אנג׳לס ישר לפתח תקווה עם תמהיל מיוחד של עברית מכאן ועכשיו לחלל הסגול של ההיפ הופ והאלקטרוניקה הבוהקים של המאה ה-21.

"לאחר השחרור מהלהקה צבאית החלטתי לחקור את הדרך שבה אני רוצה לעשות מוזיקה" מספר בקאל על הדרך שעבר, "נסעתי לארה"ב לבד,ובחודשיים עברתי ב8 מדינות שונות, מניו יורק עד לסן פרנסיסקו. חוויתי המון מוזיקה, ראיתי המון הופעות, במטרה לחזור לארץ ולהביא את כל ההשפעות שספגתי לשפה העברית שאני כל כך אוהב לשיר בה".

"את השיר כתבתי בזמן שהייתי סטודנט ברימון, למדתי בקורס כתיבה אצל שלמה ארצי האחד והיחיד, הוא ביקש מאיתנו באחד המפגשים לכתוב שיר, לילה לפני השיעור נזכרתי במשימה שהייתי צריך להכין, במקרה לא הצלחתי להירדם, ואז נולד השיר הזה".

בקאל עבד על השיר יחד עם אחיו המפיק רון בקאל (בר צברי, טיפקס וכו') באולפן שלה בפתח תקווה. "באותה תקופה היה סגר ועבדנו על השיר בשלט רחוק עם כל הנגנים" הוא מספר, "הגיטריסט הקליט לנו מברלין, החצוצרן הקליט לנו מהבית שלו, וחלק מהקולות הקלטתי בחדר השינה שלי, היה בזה משהו מרגש לראות איך שכבה אחר שכבה מתוספת לה ונוצר השיר".