לאחר שארה"ב ומדינות המערב דחו את דרישת אוקראינה להכריז על שמי המדינה כאזור אסור לטיסה, מצאה קבוצת אמנים ופעילים נגד המלחמה דרך יצירתית במיוחד להפגין את חוסר שביעות רצונם ולקרוא לנשיא ביידן לשקול מחדש את החלטתו ולהכריז על איסור טיסה בשמי אוקראינה.

עשרות האמנים והמפגינים נגד המלחמה התאספו במוזיאון גוגנהיים לאמנות בניו יורק, אחד המוזיאונים המפורסמים במדינה, והטילו מהקומות הגבוהות של המוזיאון מאות מטוסי נייר על רצפת המוזיאון.

על המטוסים כתבו המפגינים כי "המטוס הזה עשוי מנייר. אבל מה היה קורה אם הוא היה עשוי ברזל ונשא פצצות מעל ראשם של הקרובים אליך? בדיוק כעת רוסיה עושה מאמץ מכוון לפוצץ את המפעל הגרעיני הגדול באירופה על מנת למחוק את האוכלוסייה האוקראינית. זה יעניק לפוטין שליטה על אדמת אוקראינה, אבל זה לא הסוף. רוסיה רוצה להעביר את הארסנל הגרעיני שלה לגבול אוקראינה-פולין, ולדחוף את צבאה מערבה. פוטין אמר זאת פעמים רבות. זהו לא עימות מקומי. פעלו כעת על מנת להציל את העולם! דרשו מהנשיא ביידן להכריז על אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה. הגנו על השמיים מעל אוקראינה. אמברגו מלא על רוסיה. החרימו את ההשפעה הרוסית במוסדות תרבות ופוליטיקה".

האמנים והמפגינים סיפרו כי מטרת המחאה היצירתית היתה להפעיל לחץ על נאט"ו וארה"ב לאכוף אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה.

הם בחרו במוזיאון גוגנהיים לאחר שאחד מנאמני המוזיאון, האוליגרך הרוסי ולדימיר פוטנין, התפטר מתפקידו בשבוע שעבר.

המפגינים ביצעו את המחאה היצירתית בשעה 16:30, הנחשבת לשעה עמוסה במיוחד במוזיאון, על מנת למשוך את מלוא תשומת הלב למחאה המקורית.

בהצהרה לאתר Hyperallergic אמרו המפגינים כי "אנו רוצים להסב את תשומת הלב למלחמה הרוסית באוקראינה. האכזריות הצבאית של המלחמה הזו שמנהל ולדימיר פוטין משפיעה על אוקראינה, על כל אירופה, ובסופו של דבר על כל מדינה שנחרבת ללא הרף על ידי האלימות של פוטין".