דיברתלומיאו הערב. פספוס
דיברתלומיאו הערב. פספוסצילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מכבי תל אביב כבר הייתה במרחק די גדול מהעפלה אפשרית לשלב הפלייאוף של מפעל היורוליג האירופי. ואז פוטין ורוסיה פתחו במלחמה, הקבוצות הרוסיות הושעו עד להודעה חדשה וקבוצות היורוליג הצביעו על השיטה לפיה תופיע הטבלה החדשה - מכבי תל אביב קיבלה חבל הצלה וסיכוי יותר מסביר להעפיל לשלב הפלייאוף של המפעל היוקרתי, לראשונה במתכונתו החדשה.

הדברים נכונים גם לגבי היריבה אותה פגשה הערב (חמישי), הכוכב האדום בלגרד שגם היא בדומה למכבי נהנתה מהשעיית הקבוצות הרוסיות במפעל.

רק אחת מהן יכולה הייתה לחייך אחרי המשחק ביניהן הערב, ושוב כמו מאז 2013, המארחת הסרבית היא שיצאה עם הניצחון.

רבע ראשון רע מאוד של מכבי פתח פער גדול לזכות המארחים הסרבים באולם בו זכתה מכבי בגביע אירופה הראשון שלה, לפני 45 שנים, ב-1977.

מכבי עוד הצליחה לחזור, השוותה את התוצאה ואף עלתה ליתרון, אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לקבוצה הביתית שעם דחיפת אוהדיהם המקומיים, ניצחו את המשחק עם 77:84.

למעשה, היה זה ניצחונה הרביעי ברציפות של הכוכב האדום ביורוליג, ניצחונות שכולם הושגו באולמה הביתי, בעוד עבור מכבי היה זה הפסד חוץ שלישי ברציפות.

זה גם עשוי להיות ההבדל בין כרטיס לשלב הפלייאוף לבין פספוס ההזדמנות במקרה שהקבוצות הרוסיות אכן לא יחזרו לפעילות עוד העונה כאשר מכבי והכוכב האדום מחליפות מקום בטבלת היורוליג - הסרבים עולים למקום השביעי ואילו מכבי יורדת למקום השמיני, המקום האחרון ממנו עולים לשלב הפלייאוף. יצליחו לשמור עליו?