מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Flash90

הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ) מבהירה, כי אין בכוונתה לפעול להפלת ממשלת בנט – לפיד גם לאחר אישור חוק האזרחות.

בהודעה רשמית שפרסמה מציינת רע"מ, כי חברי הכנסת שלה הצביעו נגד חוק האזרחות שהובא ע"י הממשלה שכן מדובר ב"חוק גזעני ובלתי אנושי".

לדברי רע"מ, יש הדורשים ממנה להפיל את הממשלה ואולם עמדתה של המפלגה בעניין זה שונה. "אנחנו נוהגים במצב בדרך מציאותית וחכמה. אנו לומדים את צעדינו ללא גישה אימפולסיבית, ואנו רואים מה החברה שלנו תפסיד כתוצאה מהפלת הממשלה כאשר יעלו מפלגות ימניות יותר (לשלטון) ומה החברה שלנו יכולה להרוויח (מהמצב הקיים)", נאמר בהודעת רע"מ.

בהקשר זה הציגה רע"מ את הישגיה עד כה בזכות הצטרפותה לקואליציה, ובין היתר התווית תוכנית לטיפול באלימות ובפשיעה במגזר הערבי, עצירת צעדי אכיפה נגד הבדואים בנגב, הכרה בשלושה כפרים בדואים והתקדמות לקראת הכרה בכפרים נוספים, הקצאת תקציב מיוחד לנגב בסכום של 5 מיליארד ש"ח, הפניית נתח תקציבי גדול לישובים הערביים, שיפור תשתיות, בניית אלפי יחידות דיור, חוק החשמל ועוד.

רע"מ סיכמה את עמדתה בנושא זה כדלהלן: "לפיכך, אנו סבורים, כי הפלת הממשלה בשלב זה מבלי למצות את המהלך (הפוליטי בהצטרפות לקואליציה) ולנוכח הסוגיות הרבות הבוערות והתלויות בחברתנו, היא חסרת אחריות, וזאת גם לאור הצלחתנו להגיע להישגים רבים בתקופה קצרה מאוד. החובה שלנו כלפי החברה שלנו מחייבת אותנו להפיק את המיטב מהמהלך (הפוליטי) הזה כדי שנוכל לפתור בעיות רבות ככל האפשר בחברה שלנו".