מרים קליין
מרים קלייןצילום: בשילוב canva

מגילת אסתר היא מגילת ההיפוכים. אבל מהו הרגע הנסתר שבו הדברים באמת מתחילים להתהפך מהשורש? מהו הרגע שבו העניינים מתהפכים מלהיות ב"כיוון" של אחשוורוש ל"כיוון" של אסתר?

הרעיון של ה"כיוון", על רגל אחת הוא כזה: לאן האנרגיה זורמת? מי מעוניין וסקרן לגבי מי? מי מכוון להגיע אל תוך הלב של מי, ולהשפיע שם לטובה?

איך משדרגים את חיי הזוגיות? לחצו כאן וגלו את המיזם המהפכני>>

בפרקים הראשונים של סיפור המגילה, אם נשאל: בלב של מי מתעסקים? בלב של האישה או של האיש? נראה לי שאף אחד לא יחלוק על כך שהעיסוק הבלעדי הוא בלב של האיש- אחשוורוש.

ומה יש בלב הזה? פחד. המון המון פחד.

מכך שוושתי מביישת אותו, מכך שגברים יאבדו את מעמדם בבית, מכך שאישה תתפוס מקום של כח בארמון, מכך שיתנקשו בו… ממה לא?

ומה עם לב האישה? שקוף לחלוטין. רצונה של וַשְׁתִּי לשמור על כבודה? נחשב לביזיון. רצונן של נשים להיות מועמדות להיות אשת המלך? לא רלוונטי. מה קורה בליבן של אלפי נשות ההרמון שנגזלו מבתיהן, ונותרות שבויות שם ללא חיים משל עצמן? אפילו לא שווה התייחסות…

בעולם האכזרי הזה, הדסה, היא אסתר, נדרשת לשמור בסודי סודות את זהותה האמיתית. היא אפילו לא מתחילה לשאול את עצמה מה היא היתה רוצה לבקש עבור עצמה. כשמרדכי מנסה לנער אותה ולגרום לה להתחנן לאחשוורוש על עמה, היא מבוהלת מהרעיון.

היא תופסת את עצמה כעוד בן אדם מן המניין, שאם יגיע בעצמו לחצר המלך, יוצא מיד להורג.

אסתר יודעת שכשזו המגמה הכללית, אין לה מה לבוא אל המלך, ובטח לא לבקש ממנו דברים.

בעצם, מה היא יודעת עמוק בפנים? שבשביל שיהיה סיכוי לשינוי במצב, היא צריכה למשוך את המלך להסתקרן לכיוון שלה. להתעניין מה קורה אצלה בפנים. רק אז, אם וכאשר הכיוון ישתנה ותתעורר הסקרנות והאכפתיות שלו לכיוונה, רק אז יהיה אפשר להתחיל לבשל תהליך, שישנה את הגזירה האיומה.

אז היא פועלת בגאונות, ועובדת עם כללי המשחק של הארמון. היא יוזמת את מה שהכי נפוץ ומקובל בארמון המלך… משתה!

אבל איזה משתה?

פה קורה השינוי הגדול. עד כה היו לנו כמה וכמה משתאות במגילה, אבל כל המשתאות היו הפוכים בתכלית מהמשתה הזה. הפעם זהו משתה שבו היא מזמינה את אחשוורוש אליה. עד עכשיו משתה היה אירוע, שבו אחשוורוש מזמין אל העולם שלו- ולהדגים את רוב עושרו וכוחו.

מניחוחות המגילה, ניתן לשער, שמשתה שבו המלכה מזמינה את המלך אליה, זה דבר שמעולם לא קרה. לפחות לא בקדנציה של אחשוורוש הנוכחי...

אסתר עובדת עם הכלים של אחשוורוש, אבל בצורה שהופכת את כיוון האנרגיה לכיוונה.

מהרגע הזה, שבו אחשוורוש נענה להזמנה, העניינים מתחילים להתהפך ולעלות על המסלול.

לראייתי, הרגע הזה, שבו אסתר בוחרת בגאונות להזמין את אחשוורוש למשתה ועוד משתה כדי לחמם את העניינים לקראת העניין עצמו, הוא רגע מכונן עצום ונפלא במגילה.

וגם בחיים שלנו - הרגע שבו אנחנו קולטות איך אפשר להזמין את האיש שלנו לכיוון שלנו, זהו רגע מכונן ומהפכני בזוגיות שלנו.

אני מזמינה את כולנו לשאול את עצמנו: איך אני יכולה להזמין את בן הזוג שלי לעולם שלי? בצורה שתקסום לו ותסקרן אותו. בצורה שתהיה הזדמנות עבורו להעניק לי משהו שבאמת משמעותי לי.

אני מזמינה את כולנו לזכור, שאמנם האיש שלנו עשוי להיות עם לא מעט פחד בלב, אבל הרצון הכי הכי עמוק של בן הזוג שלנו הוא למלא אותנו, ולהעניק לנו בטחון ושמחה. גם אם זה לא בדיוק מה שקורה בפועל, או לא תמיד מצליח לו, זה הרצון הכי עמוק. ואנחנו יכולות לעזור לו לממש את הרצון הזה, ולעזור לעצמנו לקבל את היחס האיכפתי, הקשוב והתומך, שאנחנו ראויות לו.

הרגע הזה שבו אנחנו מזמינות למרחב שלנו, הוא הרגע שבו אנחנו מסובבות לכיווננו את הזוגיות שלנו. וזהו הכיוון שיאפשר לשנינו לעלות על המסלול למלוכה, שלום, בטחון ושמחה עמוקים אחד

בשניה.

אני מברכת את כולנו שנדע להכיר בכוונות הטובות של בני הזוג שלנו כלפינו, ונצליח ליצור הזדמנות עבורו לראות בנו עוד עומק, להתעניין בעוד היבט שלנו, ולהצליח לשמח אותנו באופן חדש ומרענן.

ושנתברך כולנו בחג פורים שמח, מקרב, מרחיב לבבות ומזין בכוחות!

מרים קליין הינה חברה בנבחרת היועצים של פרויקט 'שניים בריבוע' - קהילת זוגות צעירה ואיכותית שנפגשים בשיעור שבועי לשדרוג חיי הזוגיות!

עדיין לא חברים בפרויקט 'שניים בריבוע'? הצטרפו בקלות בלחיצה כאן>