מיכאל פואה, יו"ר ארגון בוחרים במשפחה תוקף בפודקאסט חדש של ארגון 'חותם' את שר הבריאות ניצן הורביץ. פואה סיפר על התהליכים שהובילו למחיקת המילים אבא ואמא, ועל המהלכים למחיקת מושג המשפחה. את פואה מראיין עמיטל בראלי מנכ"ל חותם.

מיכאל פואה טוען כי "שר הבריאות שמתגלה כשר הלהט"ב מנסה להנחיל לנו עולם שלם של מושגים שנועד לפרק ולפורר את המשפחה. זאת מטרה ברורה שלו. משפחות בתפיסת העולם ממנה יונק הורביץ הם הביטוי הכי בורגני שיש, והמוסד הכי חזק של השמרנות. מוסד המשפחה הוא זה שמעביר את המסורת מדור לדור, והורביץ ושכמותו לא אוהבים אותו בשל כך".

"הם חיים ורוצים לקיים את 'עולם ישן עד היסוד נחריבה', ולבנות עולם חדש של אוטופיות. לשר הבריאות מפריע המושג שנקרא משפחה. ובתהליך מתמשך הם פירקו את מוסד המשפחה מהמשמעות שלו", מסביר פואה.

לדבריו, את תהליך הפירוק התחילו בהבאת ילדים והסתרה של עברם המשפחתי. "אחד הערכים הכי חזקים במוסד המשפחה זו הנאמנות. הידיעה של ילד שיש לו אבא ואמא ומשפחה רחבה. בעולם החדש זה נעלם, ילד צומח לתוך עולם שבו הוא מנותק מהאב הביולוגי שלו ולפעמים מהאימא הביולוגית שלו, עברנו לסחר בילדים בלי ששמנו לב אפילו".

"כל אישה שרוצה היום להביא ילד לעולם, יכולה פשוט להיכנס לאינטרנט ולבנות לעצמה את סוג הילד שהיא רוצה בעזרת קניית זרע. והילד הזה צומח בלי לדעת מיהו אביו, מי הם אליו מה המורשת שלו, ואין לו עבר מצד שלם. בכל העולם יש אתרים שלמים של ילדים שמחפשים את האבא או האימא הביולוגית שלהם, והזכות להורים, להכיר את ההורים האמייתים, וזו זכות חזקה ביותר שעומדת לצידם", הדגיש פואה בדבריו.

"יושבים היום אנשים ועובדים באופן הדוק על מנת להנדס לנו את התודעה ויוצרים שפה שבה משנים את ההתייחסות לכל מיני דברים. פעם דיברו על מין, אדם הוא או זכר או נקבה, עובדה ביולוגית מוגמרת. היום יש מילה חדשה ושמה מגדר. מה משמעות המילה מגדר?, המשמעות היא שהמין הוא לא דבר אובייקטיבי ובעצם ניתן לבחירה. אדם יכול להגדיר מחדש מה הוא. על אף שאין שום הגדרות או הסמכה שמישהו קיבל להתחיל ולקבוע את הדברים האלו. המילים יוצרות מציאות", קובע פואה.

בסיום הפרק, התריע פואה כי אם לא תהיה התעשתות מהירה, לא רחוק היום שבו יאסר להגיד מילים מסוימות "אם אנחנו לא נעמוד על זכותנו וחובתנו לשמור על כבוד אבינו ואמנו, ועל המושג של מוסד המשפחה, נמצא את עצמנו מהר מאוד מפחדים להגיד אבא ואמא כי זה יהיה מושג פוגעני", סיכם.