אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מועצת תאגיד השידור הציבורי 'כאן' החליטה היום (שני) לזמן את מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ לשימוע לפני פיטורים שייערך ב-27 במארס.

זאת לאחר שקיימה בשבועות האחרונים דיונים שעסקו במסקנות הוועדה שבחנה את יחסי העבודה בתאגיד וקבעה כי התקיימו בחברה התעמרויות והטרדות מיניות.

בדו"ח הוועדה הטיל את האחריות על המנכ"ל, אך לא נקט במסקנות אישיות כלפיו.

קובלנץ האשים באחרונה את יו"ר מועצת התאגיד גיל עומר ואת החברים במועצה כי הם מנסים לפגוע בו ברמה האישית, על רקע חילוקי דעות בין הצדדים.

לפני כחודשיים הופיע קובלנץ בפני הוועדה לקידום מעמד האשה עקבות ממצאי הוועדה. מי שעמדה בראש הוועדה הציבורית, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) אילה פרוקצ'יה סיפרה: "הופיעו בפנינו מעל 150 דוברים מכל חטיבות התאגיד – עובדים בפועל ומהעבר וגם מנהלים. התקבלה תמונה מאוד מורכבת. מצד אחד הישגים מרשימים בתחום התוכן והיצירה לצד כשלים עמוקים ביחסי עבודה ויחסי אנוש. חלק גדול הביעו מצוקות קשות לא רק בעניין הטרדות מיניות. הקו המוביל בתלונות היה יחס מתעמר".

"מאותה שכבה של עובדים שהעלו תלונות קשות עלתה תמונה מאוד קשה של סביבת עבודה בעייתית שמחייבת תיקון במספר מישורים. היקף התלונות שהגיעו אלינו היו עשרות רבות של תלונות רובן הגדול היו חסויות משום שהדוברים ביקשו חסיונות לזהותם ולתוכן התלונות וזה לא אפשר עימות עם הנילונים וזה לא אפשר את אימות התלונות מול הנילונים", הוסיפה.

יו"ר התאגיד, גיל עומר, טען כי "יש אחראי אחד למצב והוא מנכ"ל התאגיד. יש פה כישלון גדול מאוד בנושא התרבות הארגונית. למנכ"ל יש הישגים גדולים וכישלון גדול. בלי המנכ"ל לא היה תאגיד. האחריות היא עליו והוא האשם העיקרי במצב הזה".

מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ השיב, "מאז שהדו"ח פורסם אני לא ישן בלילה והדבר היחיד שאני מתעסק בו הוא הדבר הזה. אני לוקח אחריות מלאה שכל תשומת הלב הניהולית שלי הוקדשה בהתחלה אולי אתן לא זוכרות, כמות ניסיונות החיסול של התאגיד על ידי הפוליטיקאים והממשלה הקודמת וניסיונות סיכול מעוד גורמים הביאו אותי בתור מנכ"ל בהישרדות ולאחר ששרדנו במצוינות וכן אני לוקח אחריות מלאה שלא לקחתי מספיק תשומת לב לתרבות האירגונית. אני באופן אישי אדאג לתקן את כל מה שצריך".

הוא הוסיף, "בתאגיד אין אווירת טרור. אני לא מוכן לקבל את זה".