ראשי מכבי אורזים
ראשי מכבי אורזיםצילום: ארגון "סאסא סטון"

יוזמה משותפת של ארגון "סאסא סטון", חברת התעופה הישראלית 'אל-על' קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב והמרכז לאימפקט יהודי, תעניק סיוע חירום באמצעות מאות ארגזים המכילים תרופות ומוצרי צריכה בסיסיים וחיוניים, למשפחות הפליטים האוקראיניים שנסו על חייהם מהתופת אל העיר בוקרשט ברומניה.

בעקבות המלחמה המתחוללת באוקראינה, יעבירו החל מהיום (יום שני), ארגון "סאסא סטון", סיוע חירום ובו מאות ארגזים המכילים תרופות ומוצרי צריכה בסיסיים, לאלפי אימהות וילדיהם שנמלטו מהתופת אל בוקרשט וערים נוספות ברומניה.

העברת הסיוע תתבצע לאורך השבוע הקרוב, באמצעות שלוש טיסות של חברת התעופה הישראלית, אל על, כאשר בסך הכל יישלחו מעל לכ-2.1 טון של מוצרי צריכה בסיסיים וחיוניים.

המבצע הייחודי יערך בשיתוף עם לקוחות אל על שיהפכו לשגרירי סיוע, כשהמארז יימסר להם בשער העלייה למטוס והם יתבקשו למסור את החבילות בנחיתה, לנציג מטעם של ארגון "סאסא סטון" והקהילה היהודית שימתינו להם בשדה התעופה.

המשלוח יכלול: סל תרופות, מזון לתינוקות וילדים, מוצרי היגיינה חיוניים כדורי-סל ומוצרים מטעם קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, כאשר תכולת הארגזים הותאמה על פי בקשת ראשי הקהילה היהודית ברומניה.

סל התרופות הורכב על פי המלצתו של פרופ' מתי ברבקוביץ', מומחה ברפואת ילדים בבית חולים שמיר, וחבר הבורד של ארגון "סאסא סטון" ומוצרי הצריכה נתרמו על ידי הילדה סטון, מייסדת ארגון "סאסא סטון" והועברו בטיסות סדירות של חברת התעופה.

במקביל יעביר השבוע ארגון "סאסא סטון" בסיוע נציגי המרכז לאימפקט יהודי, לקהילה היהודית בקישינב, טון מוצרי צריכה חיוניים, לאלפי אימהות וילדיהם שנמלטו מהתופת אל העיר. לצד זאת, העביר הארגון לקהילה, תרומה של עשרות אלפי שקלים לקניית מוצרים נוספים וכל זאת על מנת לסייע להם בתקופה קשה זו.

ארגון "סאסא סטון", הינו ארגון חברתי המפתח ומספק שירותי חינוך מתקדמים לעשרות אלפי ילדים המאושפזים בבתי החולים בכל רחבי ישראל. הארגון מפעיל מערך מדריכים מקצועיים ומתנדבי שרות לאומי לטובת העשרה והארכת יום הלימודים בבי"ס הפועלים ב-41 בתי חולים בישראל. הוא מפתח ומטמיע סביבות למידה חדשניות המשולבות טכנולוגיה בהתאמה לילדים מאושפזים, ומתמחה בהכשרה והעשרת צוות ההדרכה והצוותים החינוכיים בבתי החולים ובכלים חדשניים ללמידה.

סוניה גומס דה מסקיטה, נציגת משפחת התורמים של ארגון "סאסא סטון": "ארגון "סאסא סטון" פועל לאורך השנה כדי להאיר את פניהם של אלפי הילדים המאושפזים ברחבי בתי החולים ולהטיב עם מצבם הרפואי. אין מן הנמנע כי פעילות זו תחצה גבולות ותעזור לאלפי הילדים האוקראיניים שנעקרו מבתיהם בפתאומיות. אנו נעשה כל שביכולותינו על מנת לסייע לאותם ילדים הזקוקים לנו מכל. אנו רוצים להודות לחברת התעופה אל- על, על שיתוף הפעולה והירתמות המהירה להעברת הסיוע לילדים. אני שולחת את תפילותינו לכל תושבי אוקראינה ומקווה לשלומם".

שלומי עם שלום סמנכ"ל באל-על ציין: "מתחילת המתיחות באוקראינה, אל על נתרמה להוצאת עשרות טיסות חילוץ להבאת נוסעים חזרה לישראל, בשבועות האחרונים סייענו בהוצאת רכבת אווירית של ציוד הומניטרי וסיוע לפליטים ובכמעט בכל יום ממריאה טיסה להבאת פליטים או עולים מאוקראינה בשיתוף ארגונים שונים. אל על תעשה ככל שתוכל לסייע לכל יהודים והישראלים הזקוקים לסיוע, אנו מודים ללקוחות אל על שהסכימו לקחת חלק במשימה הומניטרית חשובה זו ולשמש שגרירים באוויר".

דורון ג'מצ'י, סמנכ"ל השיווק והמכירות של מכבי תל אביב, אמר: "שמחים ששיתוף הפעולה עם המרכז לאימפקט יהודי ממשיך ומתרחב לכיוונים נוספים, בהם אנו מנצלים את מעמדנו לעזור לאלפי ילדים, שנקלעו בעל כורחם, לאזור מלחמה ונאלצו לעזוב את בתיהם ללא כל התרעה מוקדמת ולהישאר חסרי כל. זה המעט שאנו יכולים לעשות למען אותם ילדים על מנת לעלות חיוך על פניהם ברגעים קשים אלה".